Ez tűnik ki az Interbrand nemzetközi tanácsadó cég felméréséből, amely szerint a Toyota márka értéke 16 százalékkal esett és 25,66 milliárd dollárra mérséklődött az egy évvel ezelőtti utolsó jelentéséhez viszonyítva - jelenti az AP.
A New York-i székhelyű Interbrand a márkákat globálisan értékeli az adott cég pénzügyi ereje, a vásárlási döntésekre gyakorolt befolyása és bevételi képessége alapján. Eszerint a Toyotához tartozó Lexus luxusmárka egy év alatt 19 százalékot veszített értékéből, a nyolcadik helyre esett vissza.
A jelen állás szerint a Toyota még mindig a legnevesebb japán márka, amelyet a Honda és a Canon követ. A negyedik helyezett a Sony, majd a Nintendo. A videójátékgyártó egyébként tavaly még a Hondával azonos helyezést ért el. Helyet cserélt a listán a Canon és a Sony is, a többek között digitális fényképezőgépeket és nyomtatókat gyártó cég a harmadik helyre lépett fel a negyedikről.
A márkák megítélésének változását jelzi, hogy az Interbrand mérései szerint bár a gazdaság tekintetében Kína megelőzte Japán, a kommunista ország egyetlen, globálisan elismert márkát sem tud felmutatni. Japán a fent felsoroltak mellett a Panasonicot is a legjobbak listáján tudhatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.