A fővárosban jelenleg 10, Pest megyében 11, az ország egyéb pontjain pedig 13 üzlet működik Ezermester logó alatt. Érdekes ugyanakkor, hogy bár a fővárosban és környékén körülbelül 200 lakásfelszerelési, szerszám- és barkácsüzlet működik, mégis nehezebb itt a hálózatépítés, mint vidéken. Bak Péter szerint a fővárosi és a környékbeli kereskedők a vidékinél nagyobb vásárlóerőben bízva manapság még őrzik függetlenségüket, vagy kivárnak, mire is jut az Ezermester beszerzési társulás. A kft. ezért üzletkötőket toborzott, akik Szegeden, Pécsett, Székesfehérváron és Debrecenben rövidesen megkezdik az intenzív hálózatépítő munkát a potenciális kereskedők körében. Országszerte egyébként 8-9 ezer ilyen profilú üzlet van.
Az Ezermesteréhez hasonló stratégiával indult itthon öt éve az osztrák franchise-hálózat, a 3e Handels und Dienstleistungs AG, amely 39 üzletet lát el áruval. Ezek közül 16 az úgynevezett Let’s do it bolt, amelyből azért van viszonylag kevés, mert létesítéséhez átlagosan 30 millió forintos beruházás kell. Ennek ellenére az ősz folyamán a Tiszántúlon és a Dunántúlon legalább egy-egy Let’s do it üzlet nyílik.
A hálózatbővítést ugyanakkor a piac óriásai sem függesztették föl. Az OBI, amely 2008 decemberében nyitotta meg 23. áruházát, a tavasz folyamán Keszthelyen és Gyöngyösön avatja fel legújabb, közel 8 ezer négyzetméteres egységeit. A Praktiker huszadik áruháza pedig a nyáron kezdi meg a munkát Esztergomban. A 6700 négyzetméteres áruházat a párkányi hídon keresztül könnyen megközelíthetik majd Szlovákiából is. A szintén német Bauhaus három éve nyitotta meg első két – 20 ezer négyzetméteres – megaáruházát, azután sokáig csend lett. Most arról tájékoztatta lapunkat a vállalat, hogy várhatóan még az idén elkészül Maglódon, az M0-s autóút melletti Auchan kereskedelmi parkban a harmadik egység.
Időközben jelentősen módosította hálózatbővítési tervét a 15 áruházból álló BauMax lánc. Azt követően, hogy tavaly tavasszal 4,2 milliárd forintos beruházás eredményeként Miskolcon és Csepelen nyitottak egy-egy 11 ezer négyzetméteres barkácsáruházat, a szintén az elmúlt évre tervezett további négy áruház létesítését elhalasztották. Mindez összefügg azzal, hogy az osztrák családi tulajdonban lévő cég saját beruházásban építi fel az üzleteit. „Éppen most folyik a jelenleg 142 tagú nemzetközi hálózat ötéves tervének összeállítása, amelyben megvizsgáljuk, a megváltozott körülmények között hol érdemes bővíteni a hálózatot” – mondta lapunknak Simonyi András, a BauMax Magyarország Zrt. ügyvezető igazgatója. Az viszont már eldőlt, hogy ebben az évben hazánkban, Ausztriában, Szlovéniában és Szlovákiában nem bővít a BauMax. Törökországban viszont megnyitja első három áruházát, és újabb egységeket hoz létre Horvátországban, Romániában, Bulgáriában és Csehországban. Jövőre viszont a magyar hálózat két áruházzal gazdagodik. Simonyi András arról is beszámolt, hogy itthon összesen tíz telek van már a cég birtokában. Így a következő 5-6 éven belül húsz fölé emelkedik a BauMax áruházak száma úgy, hogy közben egy-két egységet nyilván be kell zárni, mert már nem lesz versenyképes.
A francia családi tulajdonban lévő Bricostore lánccal kapcsolatban csak a szakmában keringő híreket tálalhatjuk, mivel a cég évek óta nem nyilatkozik. Azt beszélik, tavaly lecserélték a teljes vezetőségét, sőt, azt is, hogy el kívánták adni a hálózatot, csak túl magasra szabták az árat. A kilencedik Bricostore-t 2007 decemberében nyitották Miskolcon, ahol már volt OBI és Praktiker áruház. Akkoriban 12 tagú hálózat létrehozása volt a terv. Tudomásunk szerint ennek érdekében korábban telkeket vettek Pécsett, Szegeden, Debrecenben és Nyíregyházán.
Az ingatlanpiac zuhanásával párhuzamosan drasztikusan visszaesett az építkezési, renoválási kedv és lehetőség, a támogatások megvonása pedig tovább nehezítette a helyzetet.
A kereskedelmi forgalom körülbelül 20 százalékkal esett az elmúlt évben.
Néhány cég azonban az átlagnál jobban jött ki a recesszióból.
A BauMaxnál például különösen erősek a kertészeti osztályok, ezek bevétele csupán 1-2 százalékkal csökkent.
A Bauhaus a kemény télből tudott profitálni, mivel jelentősen növelte az ilyenkor használatos eszközök kínálatát: az öszszes készleten lévő hómarót, traktort eladták, és alig tudtak elég útszóró sót és hólapátot rendelni, mert amint beérkezett a szállítmány, azonnal elkapkodták a vásárlók.
Az ingatlanpiac zuhanásával párhuzamosan drasztikusan visszaesett az építkezési, renoválási kedv és lehetőség, a támogatások megvonása pedig tovább nehezítette a helyzetet.
A kereskedelmi forgalom körülbelül 20 százalékkal esett az elmúlt évben.
Néhány cég azonban az átlagnál jobban jött ki a recesszióból.
A BauMaxnál például különösen erősek a kertészeti osztályok, ezek bevétele csupán 1-2 százalékkal csökkent.
A Bauhaus a kemény télből tudott profitálni, mivel jelentősen növelte az ilyenkor használatos eszközök kínálatát: az öszszes készleten lévő hómarót, traktort eladták, és alig tudtak elég útszóró sót és hólapátot rendelni, mert amint beérkezett a szállítmány, azonnal elkapkodták a vásárlók.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.