BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kilőtt a Facebook, milliárdokkal lett gazdagabb Zuckerberg

A tavaly májusi tőzsdére lépés óta nem értek annyit a Facebook részvényei, mint tegnap, a társaság papírjainak értéke meghaladta a 35 dollárt. Az idén eddig összesen 33 százalékkal erősödött a cég részvénye, a legutóbbi felfutás a kedvező második negyedéves eredményeknek köszönhető.

Alaposan megváltozott a helyzet tavaly szeptember óta, amikor a Facebook papírjait mindössze 17,73 dollárért adták. A tegnapi tőzsdezárásra 35,43 dollárra emelkedett a cég árfolyama, ami a legmagasabb érték 2012. május 18-i tőzsdérelépés óta, amikor 38 dolláros volt az árfolyam. A dolog pikantériája, hogy a tavalyi zuhanást és az idei erősödést – az év eleje óta 33 százalékkal drágultak a Facebook-papírok – gyakorlatilag ugyanaz a tényező, a mobilplatform, illetve az azon értékesített hirdetések okozták. Míg tavaly inkább az aggodalmak domináltak, hogyan lesz képest a cég növelni az okosmobilokból a jövedelmét, addig az idén az egyre biztatóbb hírek, és végül a második negyedéves eredmények adtak lökést a Facebook részvényeknek.

Míg 2012 második negyedévében az okostelefonos és a tabletes Facebook-alkalmazásra értékesített hirdetésekből származó bevétel a teljes forgalom 14 százalékát adták, addig az idén már 41 százalékra ugrott a részesedésük. A jelek szerint tehát helyesnek bizonyult Mark Zuckerberg döntése, hogy a mobil eszközökre fokuszált a cég. A társaság alapítója és vezetője egyébként igencsak jól járt a megugró részvényárfolyammal, a második negyedéves eredmények múlt heti nyilvánosságra hozatala óta mintegy 4 milliárd dollárral nőtt a vagyona értéke.

A mobilplatform jelentőségét mutatja az is, hogy júniusban naponta átlagosan 469 millióan használták mobilkészülékről a Facebookot, míg a teljes hónapban 819 millióan jelentkeztek be okostelefonról, ami 51 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A közösségi oldal napi átlagos felhasználószáma júniusban 699 millió volt, ami 27 százalékos bővülést jelent éves összevetésben, míg a júniusban belépő regisztrált facebookozók száma elérte az 1,15 milliárdot, ami 21 százalékkal több, mint egy éve.

A második negyedévben 1,81 milliárd dolláros bevételt ért el a Facebook, ez 53 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A társaság jelentős mértékben javította eredményességét is. Míg a 2012 április-júniusi időszakban még 743 millió dolláros üzemi szintű veszteségről számolt be, addig az idei második negyedévben már 562 millió dolláros volt az üzemi nyereség. A társaság adózott eredménye is pozitívba fordult, hiszen míg egy évvel korábban még 157 millió dolláros vesztesége volt, addig az idén április-júniusban már 333 millió dolláros nyereséget ért el.

Az elemzők által vártnál kedvezőbb adatokat meghálálták a befektetők, a múlt heti bejelentést követően 21 százalékkal megugrott a Facebook részvényeinek árfolyama. Ez egyébként a cég társaság tőzsdei megjelenése óta a legnagyobb mértékű, egy napon belüli áremelkedés volt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.