A BKV tavaly decemberben már kiírta a déli szakaszra eső állomások rekonstrukciójára vonatkozó közbeszerzési pályázatot, amelyet később indoklás nélkül visszavont. A közlekedési társaság most ismét megjelentette a felhívást, de ezúttal a déli szektor mellett – egy másik pályázat keretében – a vonal északi részére eső állomások rekonstrukciójára is vonatkozik a pályázat.
(Mint azt korábban megírtuk, Tarlós István úgy nyilatkozott, hogy a metrófelújítás júniusban indulhat)
Az északi vonalon az Újpest-központ és a Dózsa György út között hat, a délin pedig a Kőbánya-Kispest és a Népliget állomások között öt állomást újítanak fel. A feladat azonos: a győztesre építészeti, szerkezetépítési és szigetelésjavítási munkák várnak, emellett neki kell beépítenie a mozgólépcsőket és a lifteket, felújítania az épületgépészeti és a különleges gépészeti berendezéseket, kicserélnie az áramellátási rendszerek, valamint az állomások erőátviteli és világítási berendezéseit. Korábban felvetődött annak lehetősége, hogy pénzszűke miatt esetleg kimaradhatnak a liftek, ez ellen viszont több szervezet is tiltakozott.
A most megjelent felhívásból azok a részletek nem derülnek ki, hogy az egyes állomásokon pontosan milyen munkát kell elvégezni, illetve hogy mely megállókban kell liftet beépíteni. Ezek minden bizonnyal a pályázati dokumentációból derülnek majd ki. A felhívás alapján az előbbi munkák és a föld alatti rekonstrukciók mellett felszíni közműkiváltási és -építési munkák is várnak a majdani nyertesre.
Az értékelés során mindkét pályázatnál a legnagyobb súlyszáma (50) az árnak lesz, de az a pályázó is előnyt élvez, amelyik többletjótállást vállal a minimálisan kötelező 36 hónapon túl. A szerződés időtartama az északi szakasznál 14 hónap, a délinél pedig 15 hónap. Az északi szakaszon lévő állomások felújítására pályázóknak április 24-ig kell beadniuk ajánlatukat, míg a délin lévők rekonstrukciójára vállalkozóknak a határidő április 27.
A felhívásból nem derül ki a beruházás becsült összege, azzal viszont számolniuk kell a pályázóknak, hogy az állomások felújítására és az alagút rekonstrukciójára rendelkezése álló 137,5 milliárd forintos forrást nem nagyon léphetik túl, hiszen épp azért kellett új pályázatot kiírnia a BKV-nak, mert a tenderre a rendelkezésre álló forrásnál nagyobb értékű ajánlatok érkeztek.
A tervek szerint 2017 közepén kezdődne el az M3-as felújítása – a munkákat több szakaszban végeznék. Vélhetően épp ezért várhatnak még a középső szakasz állomásainak felújítására vonatkozó pályázat megjelentetésével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.