BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A hármas metró állomásain is lesznek liftek

Kiírta a Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. az M3-as metró északi és déli szakaszára eső állomások felújítására vonatkozó pályázatot – olvasható az Európai Unió hivatalos lapjában, a TED-ben.

A BKV tavaly decemberben már kiírta a déli szakaszra eső állomások rekonstrukciójára vonatkozó közbeszerzési pályázatot, amelyet később indoklás nélkül visszavont. A közlekedési társaság most ismét megjelentette a felhívást, de ezúttal a déli szektor mellett – egy másik pályázat keretében – a vonal északi részére eső állomások rekonstrukciójára is vonatkozik a pályázat.

(Mint azt korábban megírtuk, Tarlós István úgy nyilatkozott, hogy a metrófelújítás júniusban indulhat)

Az északi vonalon az Újpest-központ és a Dózsa György út között hat, a délin pedig a Kőbánya-Kispest és a Népliget állomások között öt állomást újítanak fel. A feladat azonos: a győztesre építészeti, szerkezetépítési és szigetelésjavítási munkák várnak, emellett neki kell beépítenie a mozgólépcsőket és a lifteket, felújítania az épületgépészeti és a különleges gépészeti berendezéseket, kicserélnie az áramellátási rendszerek, valamint az állomások erőátviteli és világítási berendezéseit. Korábban felvetődött annak lehetősége, hogy pénzszűke miatt esetleg kimaradhatnak a liftek, ez ellen viszont több szervezet is tiltakozott.

A most megjelent felhívásból azok a részletek nem derülnek ki, hogy az egyes állomásokon pontosan milyen munkát kell elvégezni, illetve hogy mely megállókban kell liftet beépíteni. Ezek minden bizonnyal a pályázati dokumentációból derülnek majd ki. A felhívás alapján az előbbi munkák és a föld alatti rekonstrukciók mellett felszíni közműkiváltási és -építési munkák is várnak a majdani nyertesre.

Az értékelés során mindkét pályázatnál a legnagyobb súlyszáma (50) az árnak lesz, de az a pályázó is előnyt élvez, amelyik többletjótállást vállal a minimálisan kötelező 36 hónapon túl. A szerződés időtartama az északi szakasznál 14 hónap, a délinél pedig 15 hónap. Az északi szakaszon lévő állomások felújítására pályázóknak április 24-ig kell beadniuk ajánlatukat, míg a délin lévők rekonstrukciójára vállalkozóknak a határidő április 27.

A felhívásból nem derül ki a beruházás becsült összege, azzal viszont számolniuk kell a pályázóknak, hogy az állomások felújítására és az alagút rekonstrukciójára rendelkezése álló 137,5 milliárd forintos forrást nem nagyon léphetik túl, hiszen épp azért kellett új pályázatot kiírnia a BKV-nak, mert a tenderre a rendelkezésre álló forrásnál nagyobb értékű ajánlatok érkeztek.

A tervek szerint 2017 közepén kezdődne el az M3-as felújítása – a munkákat több szakaszban végeznék. Vélhetően épp ezért várhatnak még a középső szakasz állomásainak felújítására vonatkozó pályázat megjelentetésével.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.