A szövetség MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében ismerteti: a főváros közterületein a taxiállomások létesítéséről, használatának és üzemeltetésének rendjéről szóló rendelet, valamint a BA és a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. között 2006-ban létrejött Üzemeltetési Megállapodás értelmében a BA-nak biztosítania kell a megfelelő utas-kiszállási pontokat azoknak az utassal érkező taxi-szolgáltatóknak is, akik nem tartoznak az általa pályázati úton kiválasztottak körébe, a rendelésre hívott taxi-szolgáltatók részére pedig a megfelelő utasfelvételi pontokat.
A BA azonban a szövetség szerint különböző ürügyekkel jogszabályi kötelezettségének 2010. december 1-jétől nem tesz eleget. Egyebek között meggátolja a rendelésre hívott taxi-szolgáltatók részére a behajtást az érkezési szintre - állítja a szövetség.
A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy éppen Magyarország soros uniós elnöksége idején a Budapest Airport Zrt. "kénye-kedve miatt" az ide érkező diplomaták, üzletemberek, és nem utolsósorban a légi közlekedést igénybe vevő utasok közül azok, akik rendelt taxival kívánják sietve elhagyni a Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőteret, arra kényszerülnek, hogy "építési területen, sárban, piszokban gyermekekkel, bőröndökkel átgázolva közelítsék meg a korábbi helyükről lényegesen távolabbra, és nehezebben megközelíthető helyre az indulási szintre áthelyezett utas felvételi pontokat".
Az 1-es terminálon az utasokkal érkező taxikat megállási (utas kiszállás) lehetőség híján arra kényszeríti a szolgálatot teljesítő rendőr, hogy addig körözzön a taxi, míg felszabadul egy hely az 1-2 perces megállásra, vagy tegye ki a taxis az utasát a fizetős parkolóban (710 forintért), és onnan gyalogoljanak a csomagokkal az utasok az épületbe - áll a közleményben.
Az Országos Taxis Szövetség ezért Budapest Főpolgármesterénél tiltakozik az áldatlan állapotok miatt, arra kérve Tarlós Istvánt, hogy haladéktalanul intézkedjen a helyzet normalizálása érdekében. Az Országos Taxis Szövetség korábban hiába fordult a kérdésben a Budapest Airport Zrt.-hez, illetve kereste meg a Gazdasági Versenyhivatalt, érdemi intézkedés nem történt - jegyzik meg.
Az Országos Taxis Szövetség állásfoglalása szerint a Budapest Airport tevékenysége súlyosan sérti a versenysemlegességet, a vállalkozási jog gyakorlását, valamint a napi több száz, egyéb taxi-társasággal utazni kívánó utas érdekeit is. A szövetség közölte, hogy a Gazdasági Versenyhivatalhoz előterjesztett álláspontja szerint a Budapest Airport Zrt. azzal, hogy a piaci versenyt korlátozóan előnyös helyzetbe helyezte a 2010. év december hó 7. napja óta vele szerződéses kapcsolatban álló Főtaxi Autóközlekedési és Szolgáltató Zrt.-t a többi taxi-szolgáltató kárára, csak a saját bevételeinek növelését tartja szem előtt. A Főtaxi évente 250-300 millió forint jutalék fizetésére kötelezett a szerződés aláírásával, melyből Budapest egy fillért sem lát - húzza alá a szövetség.
Az MTI megkereste a BA-t a kérdésben, a cég későbbre ígért reagálást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.