Július 1-től él az útdíj az autópályákon, autóutakon és főutakon, a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárműveknek kell fizetni. A Waberer''s az ügyfeleinek kiküldött tájékoztatóban közölte, az útdíjfizetésből fakadó extraköltségeit áthárítja – írja az Index.hu.
Az áthárítandó összeg nagyságát a magyarországi felrakó- és lerakópont és az országhatár közötti távolságok kalkulációját követően tudják pontosan meghatározni, tranzitfuvarok esetén a két határátlépési pont közötti távolságot veszik figyelembe. Ügyfeleinek a cég azt írta, az új fuvardíjakról hamarosan tájékoztatni fogják őket.
Lajkó Ferenc, a cég fuvarozási és szállítmányozási vezérigazgató-helyettese hétfőn az Útdíjhírek szakportálnak azt mondta, évente 4 milliárd forint többletkiadást hoz a Waberer''s International Zrt.-nek az e-útdíj bevezetése.
A társaság 2600 járműszerelvénnyel üzemelő nemzetközi flottája rövid távon viszonylati jegyek megvásárlásával, a belföldi flotta közel 500 járműve pedig döntően GPS-alapon oldja meg az útdíjfizetést - közölte korábban a vezérigazgató-helyettes az MTI-hez is eljuttatott nyilatkozatban.
Lajkó Ferenc leszögezte: kizárt, hogy a járművek a fizetős útszakaszokat alternatív útvonalakkal tudnák helyettesíteni. Az e-útdíj hatálya alá kerülő több mint 6000 kilométernyi fizetős útszakaszt nem lehet kikerülni, különös tekintettel arra, hogy a kerülőutak sok esetben súlykorlátozással védettek - tette hozzá.
Június elején a fuvarozók versenyképességének javítása érdekében a kormány az e-útdíj kompenzációjára egyébként megállapodást kötött néhány fuvarozóval. A megállapodást Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter írta alá, a fuvarozókat Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete ügyvezető főtitkára, Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete elnöke, valamint Wáberer György, a Waberer''s International Zrt. elnök-vezérigazgatója és a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum elnöke képviselte.
A megállapodás célja az volt, hogy a fuvarozók versenyképesek maradjanak. A megállapodás része egy az e-útdíj fizetés finanszírozhatóságát lehetővé tevő, államilag támogatott forgóeszközhitel is - közölte akkor a Nemzetgazdasági Minisztérium. A megállapodás két további kedvezményt is ad a fuvarozóknak: csökken a légrugós gépjárművek és pótkocsik után fizetendő gépjárműadó, és az e-útdíj 7,5 százaléka levonhatóvá válik a helyi iparűzési adóból.
Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete már korábban - igaz még a kompenzáció bejelentése előtt - jelezte, az elektronikus útdíj olyan többletterhet jelent a hazai belföldi fuvarozóknak, amelynek részbeni áthárítása a megrendelőkre nem kerülhető el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.