BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Air France az utasokkal vitetné ki a szemetet

Az AirFrance-KLM csoport, Európa legnagyobb légicége a szolgáltatások csökkentésével próbálja utolérni a fapados riválisait, a RyanAirt és az EasyJetet, egyúttal így tenné profitképessé regionális központjait.

Pierre-Henri Gourgeon az Air France vezérigazgatójának tervezett reformjai szerint a személyzet a bázisokon állomásozna, több lenne a munkaóra, így lefaragnának a költségekből, és a menettérti repülők várakozási idejét 25-30 percre csökkentenék, annak érdekében, hogy a mostani 8-9 óránál többet töltsenek a levegőben. Új járatokat is indítanának, többek között Kelet-Európába, Skandináviába és Észak-Afrikába. A változások az utasokat is érintenék: a tervek szerint a társaság arra kérné őket, hogy tisztítsák meg üléseiket és vigyék ki a szemetet a leszállást követően – mindez a költségcsökkentés jegyében – írja a Washington Post.

Az Air France részesedése a hazai és nemzetközi forgalomból a 2002-es 39 százalékról 34 százalékra csökkent 2009-re, miután az EasyJet megalapította első francia bázisát. Ezalatt az EasyJet megnégyszerezte a részesedését, kapacitását 35 százalékkal növelte francia légiutakon az első félévben. Nem csak a légitársaságok jelentenek veszélyt, hanem nagy vetélytársnak számít a vasút is, hiszen a nagysebességű járatokat indító francia nemzeti cég, a SNCF’s TGV bővíti vonalainak számát, valamint egyre nagyobb hatékonysággal csökkenti menetidejét.

A RyanAir, a régió első számú fapados utasszállítója nem aggódik az Air France tervei miatt. Michael O’Leary, a társaság vezérigazgatója a stratégiát egyenesen reménytelennek titulálja: „Nemzeti légifuvarozó cég még soha nem győzte le a valóban alacsony árakat kínáló fapados légitársaságokat. Az Air France mindössze annyit tehet, hogy megakadályozza a két fapados társaság további francia terjeszkedését.”

Az SNPL, a francia pilóták szakszervezete többségi döntéssel elfogadta a tervezetet, viszont nehezebbnek tűnik az utastér személyzetével való kiegyezés– áll a szakszervezet weboldalán megjelent közleményében. Az SNPNC, az utastér személyzetének szakszervezete már korábban problémásnak nevezett néhány pontot, többek között a csökkenő pihenőidőt, vagy az alacsonyabb órabéreket. Gourgeon hozzátette még: szeretnék, ha a személyzet is helyeselné a döntéseiket. A cél, hogy nyertes-nyertes szituáció alakuljon ki a cég és dolgozói között.

Az Air France-éhoz hasonló próbálkozások nem egyedülállóak, Európa-szerte találunk példát hasonló erőfeszítésekre. A British Airways 1998-ban megalapította a fapados Go Fly leányvállalatot, amely ma már az EasyJeté. A német Lufthansa a GermanWings nevű társaságot hívta életre, hogy erősítse pozícióját regionális légiutakon, az Iberia pedig 2009-ben egyesítette fapados szolgáltatásait a Vuelinggel.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.