Cserébe azt kérte, hogy a kiíró kisebb kötbért, kárátalányt, illetve felelősségbiztosítás kockázat-vállalási összeget várjon el. Arról nincs információnk, hogy a BKV végül miben engedett.
A Skinest Rail üdvözölne némi előleget is. Nem kizárt, hogy kap is, ha ő lesz a befutó. Ajánlata eredetileg is alacsonyabb volt az egyetlen riválisaként megmaradt, orosz Metrovagonmasénál, de persze az utóbbiéban is lehetnek bőven tartalékok.
Az észt ajánlat érdekessége, hogy igazolni látszik azokat a korábbi feltételezéseket, amelyek szerint a felújításnál nem lenne sokkal drágább új metrókat venni, illetve, hogy a felújítási tender győztese is jobban jár, ha a régi kocsik helyett teljesen újakat küld vissza. Információink szerint ugyanis a Skinest Rail egyrészt kész akár teljes kocsiszekrénycserére is a 25 évesnél hosszabb élettartam érdekében, másrészt új lesz a járművek forgóvázkerete, vontatómotorja, minden kereke számos olyan kisebb egysége, berendezése is, amelyeknél a BKV elvárja a minél nagyobb arányú újrahasznosíthatóságot. Bár a kocsiszekrénycsere nem kötelező, de lehet, hogy előírás nélkül is jobb döntés lesz a csere, mint a javítgatás.
Az orosz ajánlat részleteiről nincs információnk, de a Metrovagonmas szakmai megfontolásai jó eséllyel hasonlítanak az észtekére.
Piaci várakozások szerint az orosz gyártó esélyesebb a győzelemre. Ennek csak a kisebb oka az, hogy a BKV elégedetlen volt a Skinest Rail által beadott bankgarancia szövegének tervezetével, néhány más téren pedig pontosításokat, kiegészítéseket kért, hiszen ezek rendezhetők. Fontosabb, hogy a hogy a Skinest Rail 21 tételből álló referencialistáján mindössze egy megbízás köthető (a kijevi) metróhoz, a többi ennél nagyobb járművek felújítására vonatkozik. A Metrovagonmasnak ennél nem csak a referencialistája lehet jobb, hanem az is mellette szól, hogy e társaság gyártotta a most felújítandó szerelvényeket. Győzelme esetén magyarországi részvétel is várható a kivitelezésben, hiszen a társaság partnerségben áll a Dunakeszi Járműjavítóval. Ettől persze az észtek is dolgozhatnak együtt a hazai társasággal.
Bár a BKV július közepére ígéri a tender győztesével a szerződéskötést, a Népszabadság arra számít, hogy észt győzelem esetén az orosz társaság közbeszerzési döntőbírósághoz fordul, az ügy elhúzódik, a felújított metrókocsik pedig nem vehetők használatba a 2017-es vizes világbajnokság kezdetéig.
A rövid határidő miatt egyre gyakrabban hallható/olvasható, hogy a 2017-ig történő átadást garantáltan a magyarországi típusengedéllyel már rendelkező Metropolisokat gyártó Alstom tudta volna vállalni, új járművek szállításával. Ilyen ajánlatot azonban nem kért a BKV, az Alstom pedig felújításra nem pályázott. Közvetve mégis lehet része a feladat elvégzésében, hiszen van egy oroszországi vegyes vállalata a Metrovagonmast ellenőrző Transzmasholdinggal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.