BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az idei első negyedévben már 22 millió gépkocsit hívtak vissza az autógyárak

Ha így megy tovább, már fél év alatt megdöntik az autógyárak a visszahívott autók számának 2004-es rekordját. Amíg 2013-ban 22 millió autót hívtak vissza a gyártók, a 2014-es év első negyedévében már 17 milliót rendeltek vissza a szervizekbe kisebb-nagy probléma miatt.

Ha nem változik a trend, akkor nyárra megdőlhet a rekord, amelyet mostanáig a 2004-es esztendő tart, nem kevesebb, mint 30,8 milliós visszahívással. Több okra vezethető vissza, miért is nő ugrásszerűen az érintett gépkocsik száma. Egyfelől az autók átlagéletkorának növekedésével hamarabb éri el a visszahíváshoz szükséges küszöböt a problémás járművek száma.

Másfelől most már elég nagy számban vannak olyan autók is a piacon, amelyek a lemezek alatt javarészt közös technikát használnak, így például egy apró alkatrész hibájából nem csak egy típust, hanem egy gyár fél kínálatát kell kijavítani. A gyártók félnek a törvényhozók szankcióitól, ezért a korábbinál sokkal érzékenyebben kezelik a problémát, azaz amit pár éve a szervizeknek kiküldött javítási emlékeztetővel (ha megjelent az autó a kötelező szervizen, akkor

automatikusan megoldották a problémát) elintéztek, ma jó eséllyel százezres-milliós nagyságrendű visszahívásba torkollik.
Azért szükség volt még a Toyota pár évvel ezelőtti nagy visszahívására is; az akaratlan gyorsítás miatti problémát sikerrel kezelték a japánok, és ez példa volt a többi gyártónak, amelyek azóta bátrabban rendelnek el ilyen szervizakciókat. Az autógyártóknak amúgy lehetőség is a visszahívás az ügyfelek márkaszervizbe csábítására, hiszen sokszor összekötik a kényszerű látogatást egy előre betervezett karbantartással, amit egyébként egy márkafüggetlen szakszervizben végeztettek volna.

Első a Merci, leggyorsabb a Nissan

2005. januárja és 2013. márciusa között egyébként fajlagosan a Mercedes autói bizonyultak a legjobbnak, a németek 100 autóra számítva 38 autót hívtak vissza, második helyen a Mazda szerepel (55), majd a Kia (68) jön, a BMW (87) és a Nissan (90) zárja a top 5-öt.

Leggyorsabban a Nissan reagált a problémákra, a visszahívásainak 86,5 százaléka az értékesítést követő 3 éven belül történt, azaz a kezdeti problémákat követően jórészt rendben működnek az autói.

Leggyorsabban a Nissan reagált a problémákra, a visszahívásainak 86,5 százaléka az értékesítést követő 3 éven belül történt, azaz a kezdeti problémákat követően jórészt rendben működnek az autói. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.