Drasztikus karcsúsításról döntött az Air Berlin: a német légitársaság 144 repülőből álló flottáját 75 géppel szűkíti, s ezután csak a berlini és a düsseldorfi bázisról induló nyereséges járatokra koncentrál. A 75-ből 35 gépet egy külön, nem közölt stratégiai célokat szolgáló egységébe szervezi ki, ami valószínűleg charterjáratok üzemeltetését végzi majd. Negyven repülőjét pedig – valamennyi Airbus A320-as modell – hat évre a legnagyobb európai légi közlekedési csoportnak, a Lufthansának adja lízingbe. Utóbbi közleménye szerint ezekből 35-öt a legnagyobb helyi versenytárs, a Eurowings, míg ötöt az Austrian Airlines rendelkezésére bocsátják jövő márciustól, amikor is a lízingszerződés érvénybe lép. A méretre második legnagyobb német légitársaságnál a változások miatt 1200 dolgozó vált fölöslegessé, illetve a lízinggépek személyzetét is bérli a Lufthansa csoport és a karbantartási feladatokat is a berliniek végzik – jelentette az AP.
A cég legnagyobb részvényese az Egyesült Arab Emirátusok második legnagyobb légitársasága, az Etihad Airways, 29 százalékkal. Leányvállalatai közé tartozik az osztrák NIKI és a svájci Belair diszkont-légitársaság. Az Air Berlin masszívan veszteséges, a 2015-ös évről rekordnagyságú, 445 millió eurós mínuszt jelentettek, miközben bevételük is 4,08 milliárd euróra zsugorodott – 2010 óta nem volt ilyen alacsony a forgalom. Az utóbbi három év 1,14 milliárd eurós vesztesége már az araboknak is sok volt, és amit az Air Berlin megnyert az alacsony üzemanyagárakon, azt a konkurensekkel vívott árversenyben elveszítette, sőt még annál jóval többet. Adósságállománya június végére 927 millió euróra duzzadt. Kisebb üzemméret mellett viszont ismét felszálló pályára kerülhet, ez indokolta a változásokat.
A Lufthansa pedig profitálni tud a helyzetből, és terjeszkedési stratégiájának másik fejleményeként szerdán azt is bejelentette, hogy megszerzi a Brussels Airlines anyacégében, az SN Airholdingban lévő, 55 százalékos részvénypakettet, s ezzel a 2002-ben becsődölt Sabena romjain felépült légitársaság teljes egészében a németeké lesz. A főként az afrikai és Európán belüli vonalakon erős Brussels Airlines irányítása a Eurowingshoz kerül át. A Lufthansa felvásárlása már korábban esedékes volt, de azt a márciusi brüsszeli repülőtéren történt terrortámadás következtében elhalasztották. A vételár még alku tárgya, jóllehet a németek 2008-as belépésekor abban egyeztek meg, hogy a maradék pakett ára nem lehet több 250 millió eurónál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.