Az iho.hu szakportál szerdán írt arról, hogy egyes trolivonalakon dízel üzemű buszok is közlekednek, mert a BKV nem tud elég trolit a forgalomba adni. Az MTI megkeresésére a BKK megerősítette az iho.hu értesüléseit.
Mint írták: január elsejétől törvény írja elő a trolibuszok hatósági vizsgáztatását, amelyre a BKV a múlt év első negyedében megkezdte a felkészülést. A januártól érvényes trolimenetrendet és annak járműigényét - amely számol a használtan beszerzett, alacsonypadlós MAN járművekkel - előzetesen egyeztették a BKV-val, az viszont csak később, a menetrend meghirdetése után derült ki, hogy elhúzódik a vizsgáztatás, emiatt a közlekedési társaság nem tudja tartani a menetrendet.
Átmeneti megoldásként a hiányzó trolikat a BKV a vonalak egy részén más csuklós trolibuszokkal, a 83-as vonalon pedig részlegesen autóbusszal pótolja, a 72-es, a 77-es, a 80-80A és 81-es vonalon pedig átmenetileg nem közlekednek alacsonypadlós járművek. A BKV már intézkedett a vizsgáztatás felgyorsítása érdekében, a trolihiányt tavaszra tudják megoldani.
A BKK hangsúlyozta: szolgáltatási szerződésüknek megfelelően kötbérezik a BKV-t, az összeget a társaság vezetőinek prémiumából vonják le. A központ tavaly december végén közölte, hogy kivonja a forgalomból a szovjet ZiU-9-es trolikat, és minden vonalon lesz alacsonypadlós jármű, mivel a régiek helyét az idén, használtan beszerzett MAN trolik veszik át, a 412T és 435T típusú Ikarusokat pedig felújítják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.