A 2010-es tavaszi átadás után a Baranyát a fővárossal összekötő M6/M60-as autópálya forgalma az első néhány hónapban folyamatosan növekedett, a szaktárca közlése szerint azonban a folyamat tavaly megállt – majd egyenesen megfordult.
Artz Gergelytől, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kommunikációs főosztályának helyettes vezetőjétől kapott legfrissebb adatok szerint tavaly az M6-ost, azaz a Budapest és Bóly között vezető sztrádát tavaly átlagosan 10 920 jármű használta, egy évvel korábban pedig 10 945. Utóbbi azért is különösen érdekes, mert 2010-ben csak március 31-ét követően indult meg a pálya teljes hosszában a forgalom.
A Bóly és Pécs közötti szakasz (M60) forgalma ennél is nagyobb mértékben csökkent: 2010-ben 5854, 2011-ben 5151 jármű használta. A csekély kihasználtságot támasztja alá az is, hogy az M60-assal gyakorlatilag párhuzamosan futó 57-es főutat tavaly átlagosan 8800 személy- és teherautó vette igénybe, a „régi” 6-os főutat pedig 8500. Vagyis az autósok továbbra is a hagyományos útvonalakat használják, nyilván azért, hogy spóroljanak a megtett kilométerekkel, valamint, hogy elkerüljék a díjfizetést.
Az M6-os autópálya Dunaújváros és Pécs–Szekszárd közötti szakaszának építése mintegy 380 milliárdba került. Az Állami Számvevőszék jelentése szerint a magánberuházással elkészült M6-os Dunaújváros–Szekszárd közötti szakasza havonta 15,6 millió forintjába kerül az államnak kilométerenként, míg a Szekszárd–Bóly–Pécs közötti szakasza 22,3 millióba, tehát évente 33,6 milliárd forintot visz el az adófizetőktől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.