Az olasz légicég honlapján közzétett jelentés szerint a radikális és szükséges lépéseket tartalmazó tervet hamarosan a kormány elé terjesztik, majd a szakszervezetekkel is tárgyalnak, mivel az elképzelések között szerepel egy új kollektív szerződés kötése is.
Az Alitalia 2019 végéig 30 százalékkal szeretné növelni az árbevételt a mostani 2,9 milliárd euróról, 3,7 milliárd euróra.
Független szakértők szerint a célkitűzések reálisak és elérhetők - olvasható a közleményben.
Cramer Ball, az Alitalia vezérigazgatója a közlés szerint azt mondta, hogy az igazgatóság jóváhagyásával felgyorsíthatják az átalakítást, amelyet a márka és az arculat módosításával kezdtek el. Szükségesnek nevezte emellett, hogy a folyamatosan kiéleződő versenyhelyzet miatt radikális változásokat hajtsanak végre, mert csak így tudják nyereségessé tenni az olasz nemzeti légitársaságot.
A bevételnövelő tervek között egyebek mellett szerepel a keskenytörzsű flotta 20 géppel való csökkentése, a fedélzeti szolgáltatások fizetőssé tétele, és diszkontosítják az árképzést is: fizetős lesz a feladott poggyász, a székválasztás és az elsőbbségi beszállítás is. A szélestörzsű flotta gépeire új fedélzeti szórakoztató központot terveznek és minden repülőt wi-fi-vel is felszerelnek.
A római központú Alitaliát 2014 júniusában mentette meg a biztos csődtől az abu-dzabi székhelyű Etihad Airways azzal, hogy 49 százalékos részesedést vásárolt az akkor százmilliós veszteségeket produkáló légitársaságban. A feltőkésítés után új arculatot mutattak be és elkezdték a hosszú távú járathálózat átalakítását.
Az első tervek szerint 2017-re már nyereséget kellett volna termelnie az Alitaliának, de Luca Cordero di Montezemolo elnök tavaly nyáron még azt mondta, a légitársaság napi félmillió euró veszteséget termel.
Az olasz légitársaság diszkontosításáról azóta voltak sajtóértesülések, hogy megszakadtak a tárgyalások az Alitalia és az Air Malta között utóbbi felvásárlásáról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.