Eszerint a francia gyártó 330 napon belül köteles leszállítani az első, a kettes metró vonalára szánt szerelvényt, a fennmaradó mennyiségre pedig 548 napja van a cégnek. A vállalatnak 600 napon belül az első, a négyes vonalra szánt kocsit is át kell adnia, a teljes, négyes metróra szánt állomány pedig 750 napon belül meg kell, hogy érkezzen.
A szerződésben megállapított kötbérek 10 százalékponttal emelkednek, csakúgy, mint a kárfelelősség mértéke. Mint ismeretes, az Alstom eddig nem kapott típusengedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól a metrókocsikra, a mostani megállapodás szerint a francia vasúti gyártónak felmentést kell kérnie a hazai a magyar szabályrendszer alól, erre 90 nap áll rendelkezésére. Amennyiben ez nem sikerül, további 60 napja marad a cégnek arra, hogy pótlólag műszaki dokumentációt nyújtson be – hangzott el a Fővárosi Közgyűlésben. A megállapodást július 26-ig kell elfogadnia az Alstromnak, amennyiben ezen rövid időszak alatt nem írják alá a szerződést, akkor a BKV új eljárást ír ki a metrószerelvények beszerzésére.
A közgyűlés a Fidesz és az MSZP támogatásával megszavazta a javaslatot, míg az LMP és a Jobbik tartózkodott a voksolás során.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.