A Közbeszerzési Döntőbizottság a Skoda kérésére indított vizsgálatában elkaszálta a budapesti trolitendert, mert a kiírásban nem szerepelt dízelüzemű segédmeghajtás, csak akkumulátoros írja az index. A szűk határidők miatt ez azt jelentheti, hogy lőttek 3,4 milliárd forint uniós támogatásnak.
Súlyos eljárási és érdemi jogsértésekkel, súlyos szakmai hibákkal és hatáskörtúllépéssel vádolja a BKK a Közbeszerzési Döntőbizottságot (KDB-t) abban a beadványban, amit a VEKE hozott nyilvánosságra a Facebook-oldalán. A KDB pár nappal ezelőtt gyakorlatilag elmeszelte a fővárosi trolibusztendert, mert a kiírásban nem szerepelt dízelüzemű segédmeghajtás, csak akkumulátoros, ez pedig szerinte versenykorlátozó.
A BKK keddi válaszbeadványában három felkiáltójellel írnak arról, hogy ez a döntés "a trolibuszgyártók és a piac ismeretének teljes hiányát igazolja!!!" Vitézy Dávid szerint már körülbelül 20 éve piaci sztenderd az akkumulátoros segédhajtás. Annyira, hogy a közbeszerzési vizsgálatot kezdeményező Ganz Skoda Közlekedési Zrt. 2005-ös, a BKV-nál futó Ganz-Solaris trolijai is ilyenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.