A BKV Zrt. távlati tervei között szerepel a vízi közösségi közlekedés és a kikötői infrastruktúra fejlesztése – tájékoztatta a Világgazdaságot a budapesti közlekedési vállalat sajtóosztálya. Közlésük szerint a hajózás a főváros közlekedési rendszerében jelenleg nem tölt be meghatározó szerepet, ennek a helyzetnek a megváltoztatása érdekében pályázatokon vett részt BKV Zrt. Tervezik például a csepeli Színesfém utca és Budafok belvárosa között egy átkelőjárat létesítését gyalogosok és kerékpárosok számára, illetve a vonaljárat fejlesztését. Új hajók beszerzéséről egyelőre nincs szó a cégnél.
Jelenleg egyébként a BKV Zrt. kishajóit évente összesen körülbelül 50 ezer utas veszi igénybe: a Boráros tér és Pünkösdfürdő között közlekedőt évente nagyjából 30 ezren használják, míg a Soroksár–Csepel közötti köteles kompot hozzávetőleg 20 ezren. Az idei első hónapok forgalmáról még nincsenek pontos adatok. Annyi azonban bizonyos, hogy az árvízi helyzet hátrányosan befolyásolta a közlekedési társaság hajózási tevékenységét, a magas vízállás miatt ugyanis a BKV Zrt. hajójáratain egyhetes üzemszünetet kellett elrendelni. Az ezáltal okozott bevételkiesés mértékéről azonban még nincsenek pontos számai a társaságnak. A járatok üzemeltetését alvállalkozó látja el, a tevékenység éves szinten szerény nyereséget produkál.
A júniusi árvíz miatt elrendelt dunai hajózárlat egyébként nemcsak a BKV-nak, hanem a sétahajókat üzemeltető és a városnéző túrákat szervező cégeknek is jelentős bevételkiesést okozott. NM
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.