A legutóbbi tendernél a balatonlellei üdülőingatlanra kiírt pályázat eredménytelenül zárult, így hamarosan azt is újra meghirdetik. Szintén nem talált még gazdára az utolsó Malév-festésű gép, amely 3,6 millió dollárt érhet. A bíróság tavaly decemberben hosszabbította meg a Malév felszámolásának határidejét június 30-ra. Decemberig több mint ezren a volt munkavállalók közül még mindig nem kapták meg az elbocsátásuk után járó végkielégítésüket.
Az új nemzeti légitársaság szándékával feltűnő Sólyom sem repül, a reptéri irodájukat is felszámolták. „Nem folyik ellenünk felszámolási- vagy csődeljárás. A repülőgépek továbbra is Angliában parkolnak” – mondta lapunknak Vágó József, a Sólyom Airways vezérigazgatója. Továbbra is egy hatósági engedélyre várnak. A megmaradt mintegy 60 munkavállalójuk fizetést nem, csak előleget kap, hiszen a munkájukat nem tudják elvégezni.
Pedig a nemzetközi repülési piac egyre bővül, így elvileg lenne létjogosultsága új légitársaságoknak. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) összesítése szerint 5,2 százalékkal emelkedett a légi utasforgalom 2013-ban az előző évihez képest. A kapacitások ehhez képest 4,8 százalékkal bővültek, így a repülőgépek átlagos töltöttségi mutatója (load factor) 0,4 százalékkal, 79,5 százalékra nőtt. A legnagyobb emelkedést a közel-keleti légitársaságok jelentették, ebben a térségben 11,4 százalékkal volt több utas, míg a távol-keleti régióban 7,1 százalékos keresletnövekedést regisztráltak. A legkisebb mértékű növekedés Észak-Amerikában (2,3 százalék) és Európában (3,8 százalék) volt. Régiós versenyben Budapestet Bécs és Prága is megelőzi, utóbbi repterén tavaly 10,9 millió utast kezeltek, míg nálunk 8,5 millió utas forsult meg. Igaz, a pozsonyi bázisnál még mindig jobbak vagyunk, ott ugyanis mindössze 1,3 millió utast regisztráltak 2013-ban.
Nyáron indul a berlini próbaüzem
Az idén júliusban elindul a próbaüzem az új berlini nemzetközi repülőtéren, amelynek üzembe helyezését már többször elhalasztották. A beruházást irányító állami társaság bejelentése szerint július 1-jétől naponta néhány járatot indítanak és fogadnak majd a berlin-brandenburgi Willy Brandt nemzetközi repülőtéren (BER). Azt egyelőre nem tudni, hogy a légikikötő mikor kezd teljes kapacitással üzemelni. Tavaly minden korábbinál több utas fordult meg a jelenleg működő két berlini nemzetközi repülőtéren, a Schönefelden és Tegelen. A reptereket üzemeltető társaság adatai szerint 2013-ban 26,3 millió volt az utasok száma, ami 4,2 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.