BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megkezdődött az M3-as metrókocsik felújítása

Elkezdődött az M3-as metrókocsik felújítása, a BKV pedig már a vágányok rekonstrukciójára készülve autóbuszokat szerez be.

Egy elromlott szerelvény miatt délelőtt sem járt egy ideig egy szakaszon a 3-as metró – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Ez még inkább aktuálissá teszi a szerelvények felújítását, amelyek már meg is kezdődtek. Az első felújítandó szerelvényt januárban átadták a vállalkozónak – tájékoztatta a Világgazdaságot a BKK. Az ütemezésnél elsődleges szempont, hogy lehetőség szerint azokat a szerelvényeket adják munkába, amelyeknek a műhelyi felújítása már amúgy is esedékes.

A metrókocsik felújítására vonatkozó szerződés 2015. szeptember 11-én lépett hatályba. Az első szerelvények a szerződés hatálybalépését követően 16-18 hónap múlva megérkeznek, majd a prototípus szerelvények sikeres próbáit követően havonta két felújított szerelvény állhat forgalomba. A felújított járművek garantált élettartama 25 év. A 37 darab, hat kocsiból álló szerelvény korszerűsítéssel egybekötött felújítására és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítására vonatkozó pályázatot az egyetlen érvényes ajánlatot adó orosz Metrowagonmash nyerte 219,2 millió eurós ajánlattal. 

Forgalmi változásokra nem a metrókocsik, hanem az M3-as metróvonal infrastruktúrájának felújítása miatt kell számítani – közölte a BKK. A vonal rekonstrukciója még idén elkezdődik, jelenleg a munka előkészítése zajlik. A felújítás a tervek szerint három szakaszban és két ütemben valósulna meg. Az első ütemben az északi és déli szakasz, a második ütemben a középső – Lehel tér és Nagyvárad tér közötti – szakaszt építik át. Ezen időszakokban az utazóközönséget pótlóbuszok szállítják majd. Az első időszakban a vágányzár az északi és déli szakaszt érinti, ezzel egy időben a középső szakaszon a metrószerelvények üzemszerűen közlekednek.

A forgalom lebonyolítására a BKV 150 vadonatúj csuklós autóbuszt szerez be. A 2016. január 18-án lezárt tender első helyén a lengyel Solaris cég áll, az eredmény végleges kihirdetésére azonban még várni kell, mert az eljárás a moratóriumi szakaszban van, még bármelyik résztvevő élhet jogorvoslattal – közölte lapunkkal a BKV, amely az eljárás ezen szakaszában a vételárral kapcsolatosan nem tudott információt adni.

Az újonnan beszerzendő csuklós buszok kizárólag a metrópótlásban vesznek részt. Ha a kétszer 75 darab pluszban beállított csuklós autóbusz nem volna elegendő, akkor a megkötendő szerződések – a szükséges anyagi forrás rendelkezésre állása esetén – lehetőséget biztosítanak a százszázalékos opciós mennyiség lehívására. A tervek szerint sűrübben járnak majd az érintett lakóterületeken a belváros felé közlekedő busz- és villamosjáratok is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.