A Futár elektronikus utastájékoztatási rendszer egy kijelzőjét irodai környezetben már teszteli a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), ebben a hónapban már egyes utcai kijelző tesztjére is sor kerülhet. Az indulási idők megjelenítését a tapasztalatok függvényében az ősz folyamán terjeszti ki a közlekedési központ. A teljes rendszer 2013 novemberére készül el, a kivitelező a Synergon, tájékoztatta a Világgazdaságot a BKK kommunikációs osztálya.
Augusztus végéig 1542 darab, 22 típusú autóbuszban és 141 darab, 6 típusú trolibuszban telepítették a Futár működéséhez szükséges fedélzeti számítógépeket, és a megállókban az utazási információkat megjelenítő kijelzőket. A próbafutásokat és a típusengedély megszerzését követően november végére 612 darab, 7 típusú villamos felszerelése kezdődik el, a munka az ősz folyamán zárulhat. A diszpécserek műholdas nyomkövető rendszerrel követik majd a járműveket, így folyamatosan szabályozhatják a felszíni járművek közlekedését, vagy épp sokkal könnyebben és gyorsabban szervezhetnek meg egy villamos- vagy metrópótlást forgalmi zavar esetén. A megbízható kommunikációt új rádiórendszer is segíti.
Készül a BKK az e-jegyrendszer bevezetésére is, az előminősítéssel kapcsolatos kéréseinkre azonban nem kaptunk választ a projektet jelentősen finanszírozó EBRD beszerzési szabályai miatt. Ez előminősítés még zajlik.
A jegyeladás és jegyellenőrzés terén pillanatnyilag például az első ajtós felszállás egyre általánosabb használata, és a nyáron bevezetett, 5/30-as napijegy számít újdonságnak a fővárosi tömegközlekedésben. Mint megtudtuk, az elsőajtós felszállás egyértelműen növeli a BKV jegyár-bevételét, de ennek számszerű mértékéről nincs adat, mert a számokban más intézkedések hatásai is érződnek. Ilyen az átszervezett, átalakított jegyellenőrzési rendszer, a fedélzeti járművezetői értékesítés és a pénztárak meghosszabbított nyitva tartási ideje. A várakozások szerint alakult, de nem számszerűsíthető annak a hatása sem, hogy mit hozott a nyár óta vásárolható, 5/30 napijegy. Egyelőre ugyanis a bevezetési időszakban járunk. Júliusban 2575 tömb, augusztusban 2118 tömb fogyott.
A 2013 májusától három lépcsőben forgalomba helyezett, 150 Mercedes busznak köszönhetően a BKV ugyanennyi korszerűtlen, gazdaságosan nem felújítható járművet tervez kivonni forgalmi állományából, összesen pedig erre az évre 210 busz leállítására készült. Egyelőre 146 busznál tart, ebből 126-ot a menetrendi csökkenés miatt vonhatott ki. A megcélzott, 120 buszt érintő leállás várhatóan a jövő év elejére csúszik a kapott tájékoztatás szerint, mert az őszi, nagyszabású villamosvágány-felújítások idején sok csuklós buszra van szükség a kieső villamosok pótlására. Nemrég további 46 buszt is vett a BKV, ennek köszönhetően szintén nyugdíjba küldhető ugyanennyi busz a legrosszabbak közül. A kivonás ütemezését a mindenkori megrendelői (BKK) elvárásoknak megfelelően alakítja a BKV.
A kivont járművek közül a még használhatókat a BKV két körös pályázaton hirdeti meg eladásra, a többit leselejtezi, majd eladja a fémhulladékként.
A BKV autóbuszjárműparkjának átlagos életkora 18,7 év volt 2013. szeptember 1-jén, a troliparké 20,25 év.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.