A Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) adatai szerint a múlt hét végén hordónként 111,70 dollárt kellett fizetni a kerozinért, ami 27,2 százalékkal van az egy évvel korábbi felett. A repülőgépek üzemanyagáért 2008. szeptember vége óta nem kellett annyit adni, mint most.
A Marketwatch által megkérdezett, az ágazatot ismerő elemzők szerint a vállalatok csak arra várnak, hogy valamelyik konkurensük elkezdje az áremelést, a legnagyobb cégek egyike sem akarja megtenni az első lépést. A kisebbek közül a Singapore Airlines nem bírta a nyomást: december 2-án - 2008 júniusa óta először - emelte üzemanyagpótdíjait. A szingapúri céget két indiai követte és a Malaysia Airlines, illetve a nagyobb társaságok közül az ausztrál Qantas is jelezte, hogy felülvizsgálja pótdíjait. Az American Airlines tulajdonosa, az AMR Corp. vezérigazgatója, Gerard Arpey az alkalmazottaknak írt levélben jelezte: idén egymilliárd dollárral többe kerülhet a cégnek a kerozin, mint 2010-ben.
A Malév már közel egy éve ugyanolyan árképzési stratégia mentén állapítja meg jegyárait, melyet elsősorban a piaci versenyhelyzet határoz meg - mondta a Napi Gazdaságnak Róna Márta, a Malév kommunikációs igazgatója. Természetesen a légitársaság folyamatosan figyelemmel kíséri az olajár alakulását, és amennyiben a kerozinpótdíjban változás történne az európai piacon, akkor azt is figyelembe veszi az árak kialakításánál, úgy, hogy versenyképességét megőrizze. A kerozin árának emelkedése azonnali hatásként inkább a hosszú távú járatokat érintheti, ilyeneket azonban a Malév jelenleg nem közlekedtet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.