A Duna Aszfalt Kft. építheti meg az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti 23,1 kilométeres szakaszát – tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. csütörtökön az MTI-t.
A sztrádaberuházás kivitelezésére kiírt közbeszerzési eljáráson a legelőnyösebb és legolcsóbb érvényes ajánlatot a Duna Aszfalt Kft. nyújtotta be nettó 46,490 milliárd forintos árral – áll a NIF Zrt. MTI-hez eljuttatott közleményében.
A tenderre két pályázó nyújtott be érvényes ajánlatot, a Duna Aszfalt Kft. mellett az - Euroaszfalt Kft., KÖZGÉP Zrt., Magyar Aszfalt Kft. és Swietelsky Magyarország Kft. alkotta - EKMS-M43 Konzorcium.
A kivitelezői szerződést a Duna Aszfalt Kft.-vel várhatóan szeptember 5-én kötik meg. A jelenlegi tervek szerint az országhatárig érő autópályát 2014 szeptemberében adhatják át a forgalomnak.
A Duna Aszfalt tiszakécskei cég, tavaly 21,8 milliárdos árbevétellel rendelkezett, 450 millió forint adózott eredményt ért el. két magyar magánszemély, Varga Károly és Szíj László tulajdonában van. Korábban konzorciumi tagként részt vett Szolnok belvárosának és Mohács történelmi városrészének rehabilitációjában, és milliárdos megrendeléseket kapott Esztergomban. A Duna Aszfalt építette meg az Eger és Egerszalók közötti 5,6 kilométeres utat és az M35-ös autópálya, valamint a 33-as számú út csomópontját. A cég végezte a kecskeméti Mercedes gyár tereprendezési munkáit. Idén márciusban számolt be a sajtó arról, hogy a Duna Aszfalt 5 milliárdos óriáshitelt kapott a Magyar Fejlesztési Banktól.
Az új autópályaszakasz térségét kedvezőtlen altalajviszonyok jellemzik, már a korábbi szakasz építése során is komoly problémát jelentett a nagy mennyiségű csapadék okozta belvíz. A töltéstestbe ezért 23,1 kilométer hosszon hozzávetőlegesen 2,5 millió köbméter töltésanyagot kell beszállítani, ami nagyban befolyásolja a kivitelezői árat is.
Az új gyorsforgalmi út kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti szakaszához.
A szakaszon három csomópont épül: a 4415-es, a 4425-ös jelű és 4451-es jelű utak keresztezésénél. Az M43 gyorsforgalmi út új nyomvonala a Hódmezővásárhely–Makó vasútvonalat és a Mezőhegyes–Újszeged vasútvonalat keresztezi, itt a vasúti felüljáróval oldják meg az átvezetést.
Az új útszakaszon két pihenő is létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya-pihenő Kövegynél.
A beruházás befejeztével az autósok lényegesen gyorsabban és biztonságosabban, gyorsforgalmi úton érhetik el a magyar-román határt. A térség forgalmi helyzete javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is erre az útszakaszra terelődik.
A fejlesztés az Új Széchenyi Terv részeként az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg – áll a NIF Zrt. közleményében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.