A csalagút vonalán közlekedő - egyébként a francia nemzeti vasúttársaság, az SNCF tulajdonában álló - vállalat a közelmúltban vásárolt a Siemes AG-től vasúti szerelvényeket 600 millió euró értékben.
Az Altom ugyanakkor úgy látja: a szerződés aggályokat vet fel. Érvelésük szerint a Siemens motorvonatok csak bizonyos műszaki változtatások után felelnek meg a szerződésben előírt biztonsági feltételeknek.
Az Eurostar azért döntött a fejlesztés mellett, mert a német Deutsche Bahn a közeljövőben szintén járatokat indítana Nagy-Britanniába az alagúton keresztül. Ehhez azonban teljesítenie kell a Csalagútra vonatkozó szigorú biztonsági előírásokat. Az itt közlekedő Eurostar vonatokat az alagútban való biztonságos közlekedéshez tervezték. Teljes hosszában átjárható, és hiba esetén egy vonófej is elég, hogy kivontassa a szerelvényt az alagútból.
Az Eurostar mindössze annyit fűzött az Alstom keresetéhez: a Siemens több szempontot figyelembe véve is jobb ajánlatot adott, mint a francia konszern.
A csalagút személyszállítását végző Eurostar flottája jórészt a TGV technológiáján alapuló Alstom motorvonatokból és szerelvényekből áll. Az Eurostar vonatok pontossága az eddigi legjobb eredményt mutatja, a közlekedett vonatok 92 százaléka pontosan érkezett célállomására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.