Más szakértők viszont úgy látják: vis maiornak csak a társaság működési körén kívül eső, előre nem látható és elháríthatatlan körülmény minősül. A munkabeszüntetés viszont nem ilyen: nem független a vállalattól, és a hatása pontosan kiszámítható. Vagyis aki a járatkimaradások miatt kárt szenvedett, akár perelhet is, hiszen a BKV nem teljesítette a jegy vagy a bérlet megvásárlásával létrejött szerződéses jogviszonyból eredő kötelezettségét - írja a Népszabadság.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a BKV-nak és az utasnak is mindent meg kell tennie, hogy a munkabeszüntetés miatti veszteségeket minimalizálják. A vállalat dolga az elégséges szolgáltatás biztosítása, az utasé pedig az, hogy számoljon az előre meghirdetett sztrájk hatásaival. Ha pedig jelentős érdeke fűződik ahhoz, hogy az adott helyen adott időben jelenjék meg – ilyen lehet egy fontos üzleti tárgyalás –, korábban kell útnak indulnia, illetve keresnie kell alternatív közlekedési lehetőségeket. Tehát az utasnak is mindent meg kell tennie, hogy ne szenvedjen kárt.
Adott ügyben pedig a bíróság mérlegelésén múlna, hogy a körülményeket miként értékeli.
Itt egy másik BKV szavazást talál
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.