Nicoley Baublies azt egyelőre nem közölte, hogy pontosan hány repülőtéren lesz munkabeszüntetés, és azt sem, hogy hány órakor kezdődik a sztrájk, de azt jelezte: a kezdés előtt hat órával szólni fognak.
Szerdán ugyancsak Nicoley Baublies az ARD közszolgálati televízió reggeli műsorában még azt mondta, hogy egyes repülőtereken már csütörtöktől több órára felfüggesztik majd a munkát, azt azonban csak röviddel az akciók megkezdése előtt közlik, hogy hol és mikor sztrájkolnak.
A Lufthansánál 19 ezer utaskísérő dolgozik, becslések szerint kétharmaduk a sztrájkot meghirdető szakszervezet tagja. Az UFO 5 százalékos béremelést és egyhavi bérnek megfelelő nyereségrészesedést követel, valamint garanciát arra, hogy a Lufthansa nem szervezi ki az utaskísérői feladatokat és nem alkalmaz kölcsönzött munkaerőt. Mindkét megoldás csökkenti a szakszervezet befolyását, és mérsékli a munkaadó költségeit is. A bértárgyalások kedden futottak zátonyra.
A Lufthansa a versenytársaknál átlagosan 22 százalékkal magasabb személyi költségcsökkentésére törekszik. Egyebek között mérsékelni kívánja a túlóradíjat és a magasabb fizetési osztályokba tartozó utaskísérők bérét, s csökkenteni kívánja a kezdő fizetést, az új belépők bérét.
Jelenleg 12 hetes kiképzés után 1.533 euró a kezdő fizetés, amihez 16 százalék műszakpótlék járul. Az utaskísérő pályafutása során elérheti a 4.000 eurós fizetést, azok pedig, akik az utasok biztonságáért felelősek, havi 7.000 eurót is megkereshetnek a legnagyobb német légitársaságnál.
Mint a legtöbb európai légitársaság, a magas üzemanyagárak, valamint az ázsiai és a fapados társaságok versenye miatt a Lufthansa is veszteséges, a második negyedévben 20 millió euró működési veszteséget könyvelt el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.