BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Van ok az optimizmusra

Egyszerűsítené a vámügyintézést Wáberer György – A cégcsoport az idén már élénkíti beruházásait

A vámügyintézés egyszerűsítésére vonatkozó javaslatcsomagot készít a kormány számára a Wáberer György által szervezett Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum (NÖFF) – értesült a Világgazdaság. A fuvarozói-logisztikai szakma tíz legnagyobb vállalata azt tartja, ha változtatnának a szabályozókon, jelentősen nőne a költségvetési bevétel, és több munkahely jönne létre a vámhatóságnál.

Az Európai Unión kívülről Magyarországra érkező áruk jelentős részét külföldön, főleg Szlovákiában vámkezelik. Szlovákiában ugyanis nagyon gyors a vámügyinézés, és nem kell azonnal kifizetni az áfát. Ez nálunk is megvalósítható lenne, hiszen vannak az áfafizetésre garanciát biztosító speditőr cégek – mondta el lapunknak Wáberer György, hozzáfűzve: a jogszabályi környezet változtatásával ezen a téren is versenyképessé kell tenni Magyarországot, hiszen az az ország kapja a vámbevétel 25 százalékát, ahol a vámkezelés történik, és ez a pénz jelenleg nem a hazai költségvetésbe folyik be.

Mint emlékezetes, egy hete jelentette be Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter és a Waberer’s Holding elnök-vezérigazgatója, hogy a NÖFF járműveit nem külföldön töltik fel üzemanyaggal a második fél évben, hogy annak kétmilliárd forintot elérő jövedékiadó-hányada az árvízkárosultakat megsegítő alapot gazdagítsa.

A tíz nagyvállalat közben azt kérte, hogy a kormány tegye lehetővé, hogy a fuvarozócégek január elsejétől literenként nyolc forintot visszaigényelhessenek a jelenleg 97,35 forintos jövedéki adóból. „Ez semmiféle terhet nem jelent a költségvetésnek, viszont a magyar fuvarozóvállalatok versenyképességét jelentősen javítja a régióban, ami forgalomnövekedést, és ezáltal az adóbevételek bővülését eredményezheti” – mondta Wáberer György. A vezető hangsúlyozta lapunknak: „A mostani gazdasági helyzetben, amikor a kormánynak nincs lehetősége nagyobb mértékű támogatásokra, a fuvarozói fórum olyan javaslatokat tesz, amelyek a költségvetésnek nem okoznak többletkiadást, viszont jelentős hatásuk van a gazdaságra.” Mint Wáberer György fogalmazott: „Mindez természetesen összefüggésben van azzal a törekvésünkkel, hogy Magyarország a földrajzi adottságai révén logisztikai nagyhatalommá váljon. Ennek érdekében ez a tíz vállalat nagyon sokat tud tenni, főleg, ha továbbra is ilyen kormányzati fogadtatása lesz a kezdeményezéseinknek.”

A cégcsoport az idén egyébként újra élénkíti a beruházásait. Értesüléseink szerint közel hárommilliárd forintért ötszáz Schmitz pótkocsit vásárol a csoport, emellett több mint húszmillió eurót fordítanak 165 Volvo és 140 DAF kamion munkába állítására, és már folyik egy újabb, 18 ezer négyzetméteres raktárközpont építése a csoporthoz tartozó Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK) 70 hektáros területén.

A kérdésre, hogy minek köszönhető ez a beruházássorozat, Wáberer György elmondta: tavaly jelentős mértékben visszafogták a beruházásokat, most viszont már lépegetnek előre, mivel úgy vélik, van ok az óvatos optimizmusra. „Két évvel ezelőtt, amikor a válság még nem éreztette a hatását Magyarországon, és csak két-három százalékos visszaesést jósoltak a kutatóintézetek, biztosak voltunk abban, hogy a krízis következményei sokkal súlyosabbak lesznek. A fuvarozó-szállítmányozó cégek ugyanis hamarabb és nagyobb mélységben érzik meg a gazdaság változásait – éppen a rendelésállomány változása alapján. Most pedig azt látjuk Európában, hogy – ha gyengén is, de már érezhetően megindult a növekedés” – foglalta össze a cégvezető, hozzáfűzve: Nyugat-Európában két százalékot meghaladó GDP-növekedést vár az idén, Magyarországon pedig egyszázalékos emelkedésre számít.

A cég Magyarországon 1700 vontatóval dolgozó fuvarozói üzletága, a Waberer’s International az idén új, már Euro-5-ös motorral ellátott modellekkel frissíti flottáját, mert a legmagasabb környezetvédelmi osztályba sorolt járművek után kevesebb autópályadíjat kell fizetni Ausztriában és Németországban. Annak érdekében pedig, hogy még hatékonyabban lehessen kihasználni a flottát, a csoport az év végéig összes kamionját integrált navigációs rendszerrel látja el, így csökkennek majd a feleslegesen futott kilométerek és a feleslegesen felhasznált vezetési idők. Az amerikai központú Qualcomm Enterprise Services Europe B. V. fedélzeti számítógépe nem csupán a címre vezeti a sofőrt, hanem szöveges utasításokat is fogadhat a központból, ahol percre pontosan követhetik, melyik jármű hol van éppen. Emellett a készülék digitális tachográfja az uniós szabályozásnak megfelelő vezetési és pihenőidőket is jelzi a sofőr számára, és lehívhatók a jármű fogyasztási, sebességi és fékezési adatai is.

NÖFF: szigorú belépési feltételek

Csak azok a vállalkozások lehetnek a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum tagjai, amelyeknek nincs köztartozásuk, minden alkalmazottjukat törvényesen foglalkoztatják, és megfizetik utánuk valamennyi adót és járulékot. Az alapító tagok a hazai nemzetközi fuvarozási piac mintegy 30 százalékát bonyolítják le 4500 kamionnal.

Tagok

- Eurolux-Trans Kft.

- Gartner Intertrans Hungária Kft.

-Horváth Rudolf Intertransport Kft.

-Huncargo Spedition Szállítmányozási Kft.

-Lerton Trans Hungary Kft.

-Prevost Hungária Kft.

-Révész Trans Kft.

-Szemerey Transport Zrt.

-Transtank Nemzetközi Tankautó Fuvarozási Kft.

-Waberer’s Holding

Tagok

- Eurolux-Trans Kft.

- Gartner Intertrans Hungária Kft.

-Horváth Rudolf Intertransport Kft.

-Huncargo Spedition Szállítmányozási Kft.

-Lerton Trans Hungary Kft.

-Prevost Hungária Kft.

-Révész Trans Kft.

-Szemerey Transport Zrt.

-Transtank Nemzetközi Tankautó Fuvarozási Kft.

-Waberer’s Holding -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.