A VDSZSZ hétfőn üzemkezdettől hirdetett határozatlan ideig tartó, gördülő sztrájkot. A szakszervezet a munkabeszüntetéssel a közösségi közlekedés átalakításával kapcsolatos kormányzati tervek és az ezzel járó elbocsátások ellen tiltakozott.
Gaskó István, a VDSZSZ elnöke a hétfőn délelőtt tartott sajtótájékoztatóján sikeresnek nevezte a sztrájk meghirdetését, de hozzátette: eredménye a munkabeszüntetésnek csak akkor lehet, ha a kormány - legkésőbb a kollektív munkaügyi vita keddi tárgyalásán - visszavonja a közösségi közlekedés átalakítására tett minden javaslatát. Ha kedden eredménytelenek lesznek a tárgyalások, a szakszervezet mérlegelni fogja a munkabeszüntetés folytatásának lehetőségét.
A szakszervezeti vezető szerint körülbelül 1.500 munkavállaló vett részt a hétfői sztrájkban, akik pont elegen voltak ahhoz, hogy stratégiai pontokon bénítsák meg az ország vasúti közlekedését.
Hónig Péter közlekedési miniszter korainak és elhamarkodottnak nevezte a sztrájkot vasárnap, arra hivatkozva, hogy még folyamatban vannak a tárgyalások az érdekképviseletekkel. A miniszter hangsúlyozta: van még idő vitatkozni a vasút átalakításáról, a döntések nem születtek meg a menetrendről, vannak még nyitott kérdések. A szakszervezeteknek szombaton megküldték a menetrendi javaslatot, amely még munkaanyag, október 31-éig kell eldönteni, hol legyen vasúti közszolgáltatás.
Mivel a még elégséges szolgáltatásról pénteken nem sikerült megállapodniuk a tárgyaló feleknek, így a vonatok közlekedése kiszámíthatatlan volt a sztrájk idején.
Hétfőn hajnalban szinte az egész országban leállt a vasúti forgalom, reggel nyolc órakor azonban már az ország több pontján felfüggesztették a sztrájkot a vasúti dolgozók.
Több Volán társaság mentesítő autóbusz járatokat indított, hogy enyhítsenek a vasutassztrájk miatti közlekedési gondokon, mások mellett a Pannon Volán, a Tisza Volán, a Kunság Volán, a Szabolcs Volán, a Borsod Volán és az Alba Volán.
A menetrend szerinti vasúti közlekedés helyreállítása a késő délutáni órákra várható. A vasúttársaság először az elővárosi vonatokat ezt követően a távolsági és az InterCity járatokat törekszik pontosan elindítani, majd ezt követi a nemzetközi járatok forgalomba állítása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.