Jóváhagyták az Orosz Vasutak magánosítási ütemtervét. A 2014-16 közöttre tervezett folyamat során az orosz állam fokozatosan elveszíti a társaság fölötti, minősített ellenőrzését.
Az orosz állami vagyonügynökség közleménye szerint – amelyet az Interfax orosz hírügynökség idéz – két lépcsős lesz a privatizáció. Az első lépcsőben a Nemzeti Jóléti Alapon és a Nemzeti Nyugdíjalapon keresztül a társaság 5 százalékát kívánják eladni. A második lépcső nyilvános kibocsátás lesz, de az állam ezt követően is meg kívánja tartani az Orosz Vasutak legalább 75 százalékát.
Az Orosz Vasutak a világ egyik legnagyobb közlekedési társasága, értelemszerűen Oroszországban is az óriások közé tartozik. 2003 óta áll az orosz állam ellenőrzése alatt, tevékenysége lefedi a szakterület egészét: foglalkozik többek között nagy távolságú és elővárosi személyszállítással, vontatással, gördülőállomány karbantartással és -javítással, árufuvarozással, konténerszállítással, utóbbi terület logisztikai és mérnöki feladataival, kutatással és pályaépítéssel. Résztvevője határon átnyúló vasúti együttműködéseknek, például vasútépítési és vasút irányítási feladatokat vállalt Örményországban, Kínában, Finnországban, Németországban, Iránban, Líbiában, Mongóliában és Észak-Koreában.
Olyan természetes monopólium, amely a világ vasútvonalainak a kétharmadát ellenőrzi, vagyis több mint 85 ezer kilométert, tavaly december 31-i adatok szerint. Leányvállalatait is ideértve a világ harmadik legnagyobb áruszállítója. Az Oroszországban futó mozdonyok közel egésze az Orosz Vasutaké, a cégnek 259,3 ezer tehervagonja van. Piaci értéke orosz számviteli szabályok szerint mintegy 142,6 milliárd dollárnak felel meg, tavalyi hozzájárulása az orosz GDP-hez 1,7 százalék volt. 1,2 millió főt foglalkoztat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.