A GVH megállapította, hogy a TVBrands Kft. 2011 novembere és 2013 júniusa között a kurkumaport tartalmazó termékének gyógyhatást tulajdonított, valamint olyan egészségre, emberi szervezet állapotára vonatkozó hatásokkal népszerűsítette, amelyet a vonatkozó ágazati szabályok alapján kellett volna igazolnia.
Emellett a társaság egyes reklámeszközein olyan, egészségre vonatkozó állításokat szerepeltetett, amelyek egy orvos ajánlásaira hivatkoztak. A vonatkozó szabályozás szerint azonban élelmiszernek, így étrend-kiegészítőnek nem tulajdonítható gyógyító hatás, és nem lehet a fogyasztói bizalmat alaptalanul megnövelve orvosi ajánlásra hivatkozni - hívta fel a figyelmet a versenyhivata.
A vállalkozás nem tudta igazolni azt sem, hogy az egyes, nem gyógyító, de egészséggel kapcsolatos hatásokra vonatkozó állításokat jogszerűen használta-e.
A GVH megítélése szerint a jogsértő tájékoztatások közül a legnagyobb hatása a vásárlási műsorablakban megjelenő televíziós reklámfilmeknek lehetett. Ez a reklámeszköz különösen alkalmas lehet a fogyasztói döntések befolyásolására, egyrészt a műsorablakok szerkezetének, tartalmának együttes hatása, másrészt az érintett műsorsávok nézőinek jellemzői miatt - emelte ki a versenyhivatal.
A kiszabott 14 millió forintos bírság meghatározása során a GVH több súlyosító körülményként vette figyelembe a többi között azt, hogy bizalmi termékről van szó, és a gyógyhatással kapcsolatos állításokra az egészségi problémákkal küzdő fogyasztók különösen érzékenyek. Enyhítő körülményként értékelte ugyanakkor azt, hogy a vállalkozás a jogsértést elismerte és kommunikációs gyakorlatát igazolt módon módosította.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.