A Citroen Hungária Kft. 2012. december 1. és 2013. november 5. között különböző kommunikációs eszközökön arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy az Autócsere Program keretében korábbi öreg gépkocsija leadásával, akár a meghirdetett legalacsonyabb áron, 4 éves kiterjesztett garanciával elérhetőek egyes meghirdetett Citroen típusú gépjárművek.
A GVH megállapította, hogy a vállalkozás a hirdetéseiben nem minden esetben tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy a régi autójuk leadása mellett elengedhetetlenül szükséges az is, hogy az új gépkocsit a Citroen Autócsere Finanszírozás igénybevételével szerezzék meg, mivel csak ebben az esetben illeti meg a vásárlót a legalacsonyabb ár és a kiterjesztett garancia.
Egyes kommunikációs eszközökön pedig a vásárlást jelölte meg a
kedvezmények igénybevételének feltételeként, miközben a valóságban csak lízing esetén voltak elérhetőek az ígért kedvezmények. Abban az esetben, ha esetleg a fogyasztó régi gépkocsijának leadása mellett készpénzzel kívánta az új gépkocsi árát kiegyenlíteni, akkor viszont 300 000 forinttal magasabb áron tudta csak többlet garanciával megszerezni a gépkocsit.
A jogsértés miatt a GVH a Citroen Hungária Kft.-t 40 millió forint bírság megfizetésére kötelezte, figyelembe véve több körülményt is. Súlyosító körülménynek minősült, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a hosszú ideig tartó kampánynak köszönhetően a fogyasztók igen széles körét érte el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.