BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Négy Mancs lejárató kampánya hatására csökken a kacsa ára

A libatermékek fogyasztása - részben a Négy Mancs lejárató kampánya, részben a válság miatt - csökkent Nyugat-Európában. Egyre több vevő vásárol liba helyett kacsatermékeket, így a magyar tenyésztők is a kacsatermelést fejlesztették idén. A Baromfi Terméktanács szerint hamarosan enyhe túltermelés alakulhat ki a piacon, csökkentve az árakat.

Jelentősen csökkent, és a terméktanács elnöke szerint valószínűleg alacsony is marad a libatermékek fogyasztása Nyugat-Európában.

"A libamell és a libacomb nemcsak hazánkban, de nyugaton is prémiumterméknek számít. Mivel áruk igen magas, a fogyasztók kevesebbet vásárolnak, vagy - vásárlási kosarukat átalakítva - a libát kacsatermékekre cserélik. Ez másfél vagy akár két euróval is olcsóbb kilónként" - mondta a Vállalkozóinegyednek Bárány László.

A hazai tenyésztők - alkalmazkodva a megváltozott igényekhez - 2010-ben a kacsatermelést és -felvásárlást fejlesztették. Ennek hatására az elnök szerint a termelés volumene valószínűleg meghaladja majd a piaci igényeket, ami a nyári hónapokban átmeneti túltermeléshez vezethet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.