Thomas Wolf, az Osztrák Gazdasági Kamara gasztronómiai tagozatának ügyvezetője szerint az import magas aránya azzal magyarázható, hogy a Márton-napi és a karácsonyi libamáj- illetve libahús-fogyasztást a hazai termelés nem tudja kielégíteni. Wolf úgy látja, az ágazatban nagy jelentősége van a regionalitásnak, hiszen hétszáz osztrák termelő rendelkezik a termék hazai eredetét bizonyító védjeggyel, vagyis az AMA jelöléssel.
Állat- és fogyasztóvédők bírálják a vendéglátóhelyek üzemeltetőit, amiért jobb minőségű hazai termék helyett "többségében alacsonyabb minőségű magyar libahúst" kínálnak.
A felső-ausztriai mezőgazdasági kamara szakreferense, Martin Wayringer szerint a magyar libahús túl sok zsírt tartalmaz. Hozzáteszi, hogy a fagyasztott terméket elsősorban a vendéglátóipar vásárolja, ahol csak az anyagiakra figyelnek.
Hatalmas az árnyomás az ágazatban - állapította meg a Wirtschaftsblatt. Míg az elmúlt években kilogrammonként nyolc euró körül volt a zabon hizlalt liba húsának felvásárlási ára - a magyaré és az osztráké egyaránt - , ma 4,6 euróért, esetenként 2,4 euróért is kapni magyar libát, töméssel hizlalt libát pedig már egy euróért is. Vevői felmérések szerint a nagykereskedelemben négy euró körül van a libahús kilogrammonkénti ára, a kiskereskedelemben 9,9 euró körüli áron árusítanak egy pár libacombot.
Míg az üzletekben már nem, a vendéglátó-helyeken a jelek szerint továbbra is árusítják "Magyarországról és más országokból származó beteg, elzsírosodott libák és kacsák" húsát - mondta a Négy Mancs ausztriai képviselője a Der Standard című napilap előző napi internetes cikke szerint. Különösen a Márton napi finomságokat készítik gyakran "magyar termelésű, alacsony minőségű tömött májból" - fogalmazott Johanna Stadler.
A Négy Mancs szerint a Bécsi Egyetemen, töméssel hizlalt magyar libákon és kacsákon végzett vizsgálatok azt mutatták ki, hogy az állatok betegek voltak és a kényszertáplálás számos mellékhatását mutatták, a húsban pedig antibiotikumokat mutattak ki.
A nemzetközi állatvédő szervezet felszólította a nagykereskedőket és az éttermeket, hogy "a kiskereskedelem példáját követve ne forgalmazzák tömött liba máját".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.