Mindez egy most induló fejlesztés eredménye lesz, amelyet az Európai Unió 2,4 milliárd forinttal támogat, amihez a posta saját forrásból 1,9 milliárd forintot tesz hozzá – ismertette Illés Zoltán, a Magyar Posta Zrt. elnök-vezérigazgatója a csütörtöki sajtótájékoztatón. Az ügyfelek a személyes kézbesítésű levelek átvételekor már nem papírlapon, hanem elektronikus eszközön írnak alá. A küldeményazonosító ismertében a posta digitális csatornáin – például a társaság oldalán – lehetőség lesz a könyvelt levelek életútjának követésére.
A fejlesztés keretében a posta bevezet egy új levélterméket, a regisztrált közönséges küldeményt, amely feladásának feltétele az elektronikus feladójegyzék használata. Ennek átvétele ugyan nem személyes átvételhez kötött, de a kézbesítő a levél postaládába helyezésekor elektronikus eszközön rögzíti a kézbesítést, amelynek alapján az ilyen típusú küldemények feladói részére kézbesítési statisztikát tud készíteni a posta - tette hozzá a vezérigazgató.
Az új rendszerrel átláthatóbbá válik az egész folyamat, emellett a rendszer biztosítani fogja az e-személyi igazolvány funkcióinak használatát is – mondta Illés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.