A magyarországi ügyvezető igazgatók jelenleg – a bónuszokkal együtt – átlagosan csaknem 26 millió forintot keresnek évente – derül ki a Kienbaum 2016-os bérezési tanulmányából. A vezető beosztásúak teljes bére ennek a felére sem rúg – átlagosan 11 millió forint –, a kvalifikált alkalmazottak pedig valamivel több mint 5 milliós bruttó fizetést kapnak évente. (A tanácsadó cég a tanulmány összeállítása során 60 eltérő méretű, illetve különböző ágazatban tevékenykedő vállalat 13 ezer pozícióját vizsgálva végezte el az elemzést.)
Tavaly átlagosan 3,7 százalékkal emelkedtek Magyarországon a bérek, amelyek erősen szektor-, illetve iparágfüggőek. A Kienbaum tanulmánya szerint itthon a vezetési tanácsadás területén a legmagasabbak a fizetések, amelyek 41 százalékkal haladják meg az országos átlagot. Ezt követi a vegyipar és a gyógyszeripar 35 százalékos értékkel, míg az építőipari javadalmazás 28 százalékkal emelkedik ki az átlagos országos bérszintből. A legalacsonyabb fizetések a kiskereskedelemben vannak, ez a szektor az átlag alatt 23 százalékkal helyezkedik el.
„A vállalati juttatások széles körben elterjedtek: a céges autók, étkezési hozzájárulások, tanszerutalványok, illetve üdülési támogatás, valamint a biztosítások egyaránt kedveltek. „A céges autó a vezető beosztásúak számára még mindig a legkedveltebb juttatás, ezáltal tudják a vállalatok munkavállalóik céges kötődését erősíteni, illetve könnyebben tudnak »megnyerni« új vezetőket” – fejtette ki Sághy András, a Kienbaum Magyarország vezetője.
A magyarországi ügyvezető igazgatók 91 százaléka kap céges autót, a vezető pozíciót betöltők 48 százaléka, valamint a kvalifikált alkalmazottak 12 százaléka profitál ebből a juttatásból. Az ügyvezető igazgatók saját cégautóik finanszírozására átlagosan 13 millió forint nagyságú keretösszeget kapnak. A vezető pozíciót betöltők átlagosan 7,6 millió értékű gépjárművel rendelkeznek, a kvalifikált alkalmazottak pedig maximum 5,8 milliós autót kaphatnak. Az ügyvezetők körében a Volkswagen a legkedveltebb márka, a vezető beosztásúaknál a Škoda, a kvalifikált alkalmazottak esetében pedig az Opel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.