Tavaly a Datahouse statisztikái szerint 11 266 új Suzukit adtak el a márkakereskedések, ezzel a Suzuki 11,67 százalékos részesedésével az első volt a személygépjárművek eladási listáján. A márka legjobb éve 2008 volt, amikor 24 854 autót adtak el, a mélypont pedig 1598 darabbal 2011.
A Suzuki értékesítésében 60-40 százalék a magán-, illetve céges vevők aránya, miközben a teljes magyarországi újautó-piacon fordított a helyzet, az eladott autóknak mindössze 39 százaléka privát értékesítés.
Krisztián Róbert operatív igazgató szerint a tavalyi jó eredmény elsősorban a Vitara váratlan sikerének köszönhető: 6538-at adtak el belföldön az Esztergomban gyártott modellből, amely a SUV-szegmensből 23,2 százalékos részesedést hasított ki. Népszerű volt a másik esztergomi modell, az S-Cross is, ebből 1643 darabot adtak el idehaza. A korábbi fő modell, a Swift gyártása decemberben leállt a magyarországi gyárban, az új variáció importból érkezik majd a piacra az első fél év végén.
A japán gyártó 2013-ban meghirdetett stratégiájának megfelelően évente legalább egy új modellel áll elő, az idei év az Indiában gyártott új Ignissel indul, ebből mintegy 1000 darab eladására számítanak az idén Magyarországon.
Tóth Péter kereskedelmi igazgató tájékoztatása szerint a bővülő eladásokhoz igazodik a márkakereskedői hálózat, tavaly négy új kereskedés csatlakozott a Suzukihoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.