Benyújtották a reklámadóról szóló törvényjavaslatot. Az eredetileg vártnál sokkal többeknek kellhet ezt a fajta adót befizetniük: nem csak а médiaszolgáltatásban, а Magyarországon kiadott vagy Magyarországon terjesztetett, túlnyomórészt magyar nyelvű sajtótermékben, hanem a szabadtéri reklámhordozón, bármely járművön, nyomtatott anyagon, valamint
az interneten, túlnyomórészt magyar nyelven megjelenő reklámok után is adózni kell.
Az adó alapja az adóévi nettó árbevétel lesz. A korábbi tervek szerint 20 százalékos lett volna a legnagyobb kulcs, és egymilliárd alatt nem kellett volna adózni. Ehhez képest nagyobb lett a szigor. Eddig csak a hirdetési bevétel alapján vetették volna ki az adót, mostantól a teljes adóköteles tevékenységből származó árbevétel alapján fognak számolni.
Az adóalap 500 millió forintot meg nem haladó része után nem kell adózni. Az 500 millió és 5 milliárd közti részre 1 százalék, 5 és 10 milliárd közöttre 10 százalék, a 10 és 15 milliárd közti részre 20 százalék, a 15 és 20 milliárd közti részre 30, a 20 milliárd forint fölöttiekre pedig 40 százalék adót kell fizetni. Ez azt is jelenti, hogy a tévépiacról az RTL Klub lesz a nagy vesztes, akiknek 40 százalékos kulccsal is kell adózniuk - a TV2 nettó árbevétele nem érte el a 20 milliárd feletti sávot.
A tervezet szerint a reklámadót már idén kivetnék, és augusztus 20-ig kellene bevallani, majd november 20-ig két egyenlő részben kellene megfizetni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.