A hallgatottságban jelenleg vezető Morning Show legtöbbet beszélő rádiósa – aki gyártója is a műsornak, így üzletileg is érdekelt – úgy véli, hogy nem a témáik mások, mint a konkurenciának, inkább máshogy nyúlnak a napi aktualitásokhoz. Szerinte a műsoruk hangvétele is fiatalosabb, és örül annak, hogy a Bumeráng csapata nem adja fel, mert inspirálja a versenyhelyzet.
– Mennyire régi a rádiózás iránti vágya? Volt már műsora a Deejay-en is.
– A Rádió Deejay csak egy kaland volt, egy budapesti adó, egy szárnybontogatás. Előbb délutáni műsorom volt ott, amely jó adatokkal ment, aztán reggelre kerültünk. Az azonban öncélú, spontánabb műsor volt, a Morning Show pedig profi produkció, nagy stáb is van körülöttünk.
– Csökkentek a reklámbevételek: megérzi a műsor?
– Jelen pillanatban a műsor reklámidejéért nagy a versengés a piacon, itt inkább az a probléma, hogy hogyan szorítsanak helyet a reggeli sávban újabb hirdetőknek. Az egész rádió szerintem egyben van. A napi rádióhallgatás mennyisége a kutatások szerint újra erősen feljövőben van, és az egész piacra ráférne, hogy többet költsenek. Úgy látom, a reklámozók keresik a különféle lehetőségeket.
– A tévében a termékelhelyezés – adott keretek közt – lehetséges. Rádióban ez mennyire kötött?
– A rádióra egészen egyedi termékmegjelenítési szabályok vonatkoznak, a termék túlzott kihangsúlyozására nincs lehetőség. Egyszer meg lehet említeni egy-egy márkát, de a burkolt reklámot már büntetik, meglehetős éberséggel. Felsorolhatok például brandeket, akkor az nem számít annak, de óvatosan kell ezzel bánni, mert a kiszabott büntetés miatt már nem is érné meg a bújtatott reklám. Monitorozzák, figyelik, tiszta helyzet.
– Budapesten, a nagyvárosokban és országos szinten is verte júliusban hallgatottságban a Class FM Morning Show-ja a Neo Bumerángját a 15 és 49 éves kor közöttieknél meglehetős fölénnyel. A készítők szerint miért?
– Most nincs olyan korcsoport, ahol ne a Morning Show vezetne a Bumeráng előtt. Ennek legfontosabb oka az, hogy három olyan ember ül a mikrofon mögött, akik valóban kedvelik egymást, és működik közöttük a kémia! Önironikusabb, önkritikusabb a szemléletünk is, valamint tanulmányoztuk a konkurenciát is, és tudjuk, hol vannak azok a pontok, ahol hallgatókat tudunk elvenni tőlük. Kielemeztük a műsoraikat, és hatékonyabbak tudunk lenni a kutatás eredményeinek ismeretében. Nem volt ez gyors előzés, hároméves, komoly munka van mögöttünk. Szerintem mi a fiatalokat, a nőket másképp szólítjuk meg, másfajta a rádióműsorunk, jóllehet jellegében hasonló. Más a hallgatótáborunk: 15–49-ben igazán nagy a különbség, holott témaszerzésre ugyanazon felületeket használjuk, az internetet, a napi történéseket. Nem a téma más, inkább máshogy nyúlunk hozzá. A hangvétele is fiatalosabb a mi műsorunknak, de persze nekik sincs baj a korukkal, sőt úgy gondolom, a rádiózás terén az elmúlt tizenkét évben elvehetetlen érdemeik vannak.
– Mégis másképp viselkedtek a műsorvezetők a Class és a Neo megjelenésekor. Hogyan emlékszik erre?
– Már a rádióváltás idején is másképp kommunikáltunk, véleményem szerint ott Bochkor Gáborékat hatalmas presztízsveszteség érte. Én azt mondtam akkor, mivel nem tudjuk, mi lesz, nem engedünk be indulatot. A hangulatkeltés, a „mentsük meg a rádiót, csatlakozz hozzánk” mozgalom után fura volt, hogy két hónapra rá Bochkorék ott folytatták, a Sláger után beültek abba a Neóba, amelyet előtte támadtak. Én épp ezért találtam ki előtte, hogy mi nem hangoztatunk magánvéleményt: ne uszítsunk, úgysem tudunk mit csinálni, ez van, ezt a helyzetet el kell fogadni. Szerintem mi hitelesek maradtunk, nekik meg kínos volt. De végeredményben örülök, hogy vannak, hajtanak minket, és én tudom, hogy mi is nagyon inspiráljuk őket. Jobban vadásszuk a témákat, élesebb és izgalmasabb a napi verseny, keményen hajtjuk egymást előre.
– Szokta provokálni a hallgatókat?
– Egyáltalán nem jellemző, de néha szükség van rá, hogy provokáljuk őket. Van, hogy belekötök a férfitársakba, vagy feldobom, hogy a nők rosszabbul vezetnek. Az ilyesmi generál ezer SMS-t, miközben épp nagyon utálnak vagy nagyon megszeretnek. Nem kell folyton szimpatikusnak lennem: az a feladatom, hogy érzelmet generálva odakössem a hallgatót a készülékhez. Egyik nap utál, mert szerinte nincs igazam, de másnap hátba veregetne, mert azt mondtam, amit ő is gondol.
Még mindig Sokan rádióznak
A GfK–Ipsos felmérése szerint július hónapban a 15 évnél idősebb lakosság 88,6 százaléka hallgatott rádiót. A rádióhallgatás a csúcsot egy átlagos napra vonatkozóan július hónapban 9 órakor érte el, amikor a 15 évesnél idősebb lakosság 25,8 százaléka kapcsolódott be a műsorokba, a legmagasabb értéket pedig a reggeli, délelőtti időszakban, 6 órától 10 óráig mérték. A hallgatók többsége Sebestyén Balázsék ébresztő műsorát választotta reggelente, a Morning Show főleg a 15–29 éves kor közti hallgatóknál igen népszerű.
legnagyobb vetélytársát a Morning Show Kalmár Csaba Még mindig Sokan rádióznak A GfK–Ipsos felmérése szerint július hónapban a 15 évnél idősebb lakosság 88,6 százaléka hallgatott rádiót. A rádióhallgatás a csúcsot egy átlagos napra vonatkozóan július hónapban 9 órakor érte el, amikor a 15 évesnél idősebb lakosság 25,8 százaléka kapcsolódott be a műsorokba, a legmagasabb értéket pedig a reggeli, délelőtti időszakban, 6 órától 10 óráig mérték. A hallgatók többsége Sebestyén Balázsék ébresztő műsorát választotta reggelente, a Morning Show főleg a 15–29 éves kor közti hallgatóknál igen népszerű.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.