BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kötvénykibocsátással váltaná át hiteleit az Est Media

Továbbra is veszteséges az Est Media Nyrt. tevékenysége, de a költségek az árbevételnél nagyobb arányban csökkentek – derül ki a társaság negyedévet értékelő jelentéséből. Pankotai Csaba vezérigazgató szerint a tavaly elhatározott reorganizáció keretében folyamatosan zajlott a szervezet átstrukturálása, de az eredményességben egyelőre nominálisan még nem mutatkozik meg markáns változás. Fontos, hogy sikerült a költségeket fenntartható szintre csökkenteni, és felállt egy új csapat az értékesítési területen. Folyik az országos printhálózatot érintő racionalizálás, melynek keretében logikusabb működést alakítanak ki. Ezzel nem csökken az elért felhasználók száma, ugyanis a cégnél egyre nagyobb hangsúlyt kap a digitális platformokon kínált alkalmazások elterjesztése. Jelenleg is zajlik a teljes körű termékfejlesztés, melynek során mind megjelenésben, mind tartalomban nagy változásokat terveznek mind a nyomtatott, mind a digitális platformokon. Ezen belül is kiemelkedő jelentőségű a felvásárolt Exit újrapozicionálása, amelyet nagyban átalakítva a fiatalabb korosztálynak szánnak majd.

Egy pénteken publikált megállapodás szerint három évre szóló együttműködési szerződést kötött az Est Media és az A.M. Hungary Kft. az Est Media indoor portfóliójáról, mely szerint az A.M. Hungary veszi át annak menedzselését, értékesítését és üzleti fejlesztését, ezért az EMG részére rendszeres márkahasználati díjat fizet.

Mindeközben a cégnél egy áprilisban átstrukturált, de júliusban lejáró, 805 millió forintos hitelkeret rendezése is napirenden lévő feladat. Több forgatókönyv is van. Az egyik, a legkedvezőbb szerint olyan finanszírozást szereznek, ami ezt a hitelt kiváltja. Ezzel kapcsolatban Pankotai Csaba elmondta, hogy a cég kötvénykibocsátás mellett döntött 1 milliárd forint értékben, az előkészítése már folyamatban van, első körben intézményi befektetők bevonását tervezik. „Hiszem, hogy tudunk finanszírozót találni, mert olyan értékeink és márkáink vannak, amelyek erős fedezetül szolgálhatnak majd” – véli a vezérigazgató. Ha nagyobb összegű lesz a finanszírozás, akkor a médiacégben tervezett változások, átalakítások sokkal gyorsabban mennek végbe. A legrosszabb forgatókönyv esetén az is elképzelhető, hogy értékesítik a Sziget Kft.-ben meglévő tulajdonrészüket a kisebbségi tulajdonosoknak vagy a piacon, de a terv a részesedés megtartása. Az eladásra azért lenne reális lehetőség, mert a több milliárd forintot érő Sziget Kft. legnagyobb üzletrésze keresett lehet a piacon, több külföldi szakmai érdeklődő jelenleg is képben van. „A hitel mindenképpen eltűnik július közepén, a kérdés csupán az, hogy a Sziget-üzletrész megtartására a kisebbségi tulajdonosokkal együttesen tett erőfeszítések sikerrel járnak-e. Bármelyik szcenárió valósuljon is meg, a médiacég napi, operatív tevékenységét ez nem befolyásolja” – húzta alá Pankotai.

A vezérigazgató szerint a piaci pozíciókat és lehetséges eredményeket számolva a cég jelenleg igen alulértékeltnek mondható a Budapesti Értéktőzsdén. Ha megnyugtató módon sikerül rendezni a hiteleket, és a szervezeten belüli változások meghozzák a várt eredményt, akkor annak pozitív hatásai e téren is megmutatkozhatnak majd.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.