BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ma startol a foci-világbajnokság

A magyar csapat ugyan nem lesz ott a ma délután kezdődő, Dél-Afrikában rendezendő futball-világbajnokságon, ám a magyar lakosság 58 százaléka várhatóan valamilyen formában követi majd a rangos sporteseményt – derül ki a Nielsen piackutatásából. Ám a vb nem csak a drukkereket hozza lázba, a különféle termékek gyártói és a szolgáltatók is készülnek rá: vagy a portékát népszerűsítik a legismertebb labdajátékkal, vagy éppen magát az eseményt kínálják. „Mivel az egész világot megmozgató eseményről van szó, inkább a világcégek, valamint a rendező Nemzetközi Labdarúgó-szövetség (FIFA) partnerei és támogatói körében erősödött az aktivitás” – mondta lapunknak Mezriczky László. A Magyar Reklámszövetség elnöke szerint nem csak reklámkampányokra kell gondolni, a társaságok sokkal integráltabb, sok kiegészítő elemet tartalmazó kommunikációs tevékenységet folytatnak. „Azok a cégek, amelyek szponzorként nem vesznek részt benne, szintén hozzákapcsolódhatnak a labdarúgó-világbajnoksághoz, gondoljunk csak az elektronikai iparra: a televíziókészülékek forgalmazói a karácsonyi szezonban tapasztalthoz hasonló eladásokról számoltak be hazánkban is” – emelte ki a szakember.

Nem véletlen, hogy a hirdetők jelentős része a futball-vb-re időzíti a kampányát, a 2006-os világbajnokságot Magyarországon közvetítő RTL Klub közlése szerint a legnézettebb Olaszország–Franciaország mérkőzést a reklámszempontból releváns 18–49 éves korosztály 58,3 százaléka, óvatos becslések szerint is négymillió magyar szurkoló nézte. A vb globális szinten is nézettségi rekordokat dönt: a 2006-os németországi világbajnokság összesített televíziós nézőszáma meghaladta a 26 milliárdot. Nem véletlen tehát, hogy a szintén négyévenként megrendezett olimpiai játékok és az amerikai profi fociliga (NFL) mellett a futball-világbajnokság a legnagyobb reklámköltést (2006-ban 1,4 milliárd dollárt) eredményező sportesemény.

A reklámokból s az elektronikus médiumok közvetítési díjából származó bevétel a vb teljes bevételeinek „csak” 55 százalékát teszi ki. A 2006-os esemény összes bevétele meghaladta a 2,3 milliárd dollárt, míg a dél-afrikai világbajnokságtól a FIFA és a szervező ország összességében 3,4 milliárd dolláros bevételt vár.

A világbajnokság a közvetítő Magyar Televízió (MTV) számára is komoly bevételt jelent, ugyanis minden jelentős sportesemény, így a vb idején is megnő az érdeklődés a köztévé felületei iránt. Schatz Péter, a társaság üzleti és termékfejlesztési igazgatója szerint az MTV ennek az eseménynek a kapcsán realizálja az éves reklámbevételének több mint 15 százalékát. A reklámértékesítéskor nem a hagyományos, utólag fizetendő konstrukciót alkalmazzák, az eseményhez kötődő árakkal dolgoznak.

„A rendező FIFA egyik globális partnere, a Kia célja, hogy támogatásával növekedjen a márka imázsa” – mondta lapunk kérdésére Juhász Judit marketingmenedzser. „Az előző játékok alatt futó kampányok idején a márka ismertsége bővült, és természetesen ez az eladások növekedésével is járt” – tette hozzá a szakember, aki szerint hazai szinten a kampány költségvonzata megegyezik egy új modell bevezetési kampányának összegével.

„A jó sportszponzoráció egy spirál, amelyben minden résztvevő (sportoló, szponzor, szurkoló) értéket teremt és kap. Az együttműködéstől ezt a fajta hosszú távú értékteremtést várjuk, amelynek keretén belül a márkaüzenetünket releváns módon át tudjuk adni a célcsoportnak” – mondta Szabó Ibolya, a Coca-Cola hazai közkapcsolati és kommunikációs vezetője. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.