BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Média Hungary - Valakinek fizetnie kell!

Az idei Média Hungary a kritikus tömegekkel és az általuk indukált változásokkal foglalkozik. A „kritikus tömeg” értelmezhető a demokrácia oldaláról, mint olyan közönség, amely képes hatást gyakorolni.

Jelenleg 4 millió magyar internetezik, s van lehetősége arra, hogy korlátok nélkül nyilváníthasson véleményt. Az, hogy ez a tömeg nem csak méretében, hanem szemléletében is kritikus, legutóbb a választások éjszakáján mutatkozott meg, az OVB bizonytalankodásainak óráiban, kikerülve a véleménystopot, melyet a digitális térben csődöt mondó kampánycsend kényszerített a „nagy médiára”.

A Média Hungary első napján a média és a kritikus tömeg egymásra gyakorolt hatásáról esik szó, érintve ennek demokratikus, társadalmi, tartalomterjesztési, stratégiai, üzleti vetületeit. Nem mindegy, hogy milyen bevételek mozgósíthatóak a kritikus tömegek megfelelő kiszolgálása érdekében, így terítékre kerül a hirdetési piac, a reklámhatékonyság, a közönség és a közösség fogalomköre.

A második napon a kritikus tömegek megszólítása mögött meghúzódó üzleti modelleket vesszük górcső alá – olyanokat is, amelyek már alig működnek, s olyanokat is, melyek még a jövő ígéretei. Mi történik, ha csökkenek a hirdetési bevételek? Ki fog fizetni a tartalomért, milyen tartalom lesz ez, s hogyan lehet majd beárazni? Hogyan működtethető a három képernyős modell a valóságban? Csermely Ákos, a konferencia szervezője hisz az internetes tartalmak fizetőssé tételében, hiszen – mint mondja – a weben a hírek árvízként terjednek és valahol határt kell szabni a minőségi és a gyenge tartalmak között.

Valakinek meg kell fizetnie a prémium minőséget, hogy ez milyen módon történik majd, az még kérdéses. Csermely Ákos elmondta: hisz az úgynevezett háromképernyős modellben, de úgy gondolja, hogy Magyarországon ezt a szakaszt át fogjuk ugrani. Az iPad és a Kindle vélhetően jelentős változást indít el a tartalom elkészítésében.

A 15. alkalommal megrendezett konferencián újdonságként megrendezésre kerül a nulladik nap, és az Y generációk analógiájára az Y nevet viselő teremben végig a digitális fejlődésről beszélgetnek. Az újságírás radikálisan megváltozott az elmúlt években, így a Média Hungary is szélesebb spektrumban foglalkozik a web 2.0 és az innováció kérdésével.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.