Jelenleg 4 millió magyar internetezik, s van lehetősége arra, hogy korlátok nélkül nyilváníthasson véleményt. Az, hogy ez a tömeg nem csak méretében, hanem szemléletében is kritikus, legutóbb a választások éjszakáján mutatkozott meg, az OVB bizonytalankodásainak óráiban, kikerülve a véleménystopot, melyet a digitális térben csődöt mondó kampánycsend kényszerített a „nagy médiára”.
A Média Hungary első napján a média és a kritikus tömeg egymásra gyakorolt hatásáról esik szó, érintve ennek demokratikus, társadalmi, tartalomterjesztési, stratégiai, üzleti vetületeit. Nem mindegy, hogy milyen bevételek mozgósíthatóak a kritikus tömegek megfelelő kiszolgálása érdekében, így terítékre kerül a hirdetési piac, a reklámhatékonyság, a közönség és a közösség fogalomköre.
A második napon a kritikus tömegek megszólítása mögött meghúzódó üzleti modelleket vesszük górcső alá – olyanokat is, amelyek már alig működnek, s olyanokat is, melyek még a jövő ígéretei. Mi történik, ha csökkenek a hirdetési bevételek? Ki fog fizetni a tartalomért, milyen tartalom lesz ez, s hogyan lehet majd beárazni? Hogyan működtethető a három képernyős modell a valóságban? Csermely Ákos, a konferencia szervezője hisz az internetes tartalmak fizetőssé tételében, hiszen – mint mondja – a weben a hírek árvízként terjednek és valahol határt kell szabni a minőségi és a gyenge tartalmak között.
Valakinek meg kell fizetnie a prémium minőséget, hogy ez milyen módon történik majd, az még kérdéses. Csermely Ákos elmondta: hisz az úgynevezett háromképernyős modellben, de úgy gondolja, hogy Magyarországon ezt a szakaszt át fogjuk ugrani. Az iPad és a Kindle vélhetően jelentős változást indít el a tartalom elkészítésében.
A 15. alkalommal megrendezett konferencián újdonságként megrendezésre kerül a nulladik nap, és az Y generációk analógiájára az Y nevet viselő teremben végig a digitális fejlődésről beszélgetnek. Az újságírás radikálisan megváltozott az elmúlt években, így a Média Hungary is szélesebb spektrumban foglalkozik a web 2.0 és az innováció kérdésével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.