Nyitóelőadásában Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a Marketing Commando vezető tanácsadója az ügyfélszerzés legújabb modelljeiről beszélt. Bemutatta, hogy a Magyarországon újnak számító piacgazdaságban a haladó kisvállalatok is csak a "középiskolás" szintet érték el a marketingjükben, majd előadásában felvázolta a továbbfejlődés lehetőségeit, útjait.
Ezek közt szerepelt a marketing portfolió folyamatos bővítése; a vevők különböző pszichológiai nyomógombjainak rotálása a marketingben; a régi vevők vásárlási mintáinak elemzése és az ezekre építhető új típusú reklámkampányok.
Nyírő Réka, a Marketing Commando tanácsadója, előadásában emlékeztetett arra, hogy bár a marketing technikai feltételei fejlődnek, az emberek ma is ugyanazon érzelmi okokból vásárolnak, mint 10-100-1000 éve. Réka több olyan marketing technikát mutatott be, amelyek bár 100 évesek, máig működnek.
Az ajánlások gyakorlati alkalmazását mutatta be Janata Krisztina, a Marketing Commando referencia marketing szakértője. Janata bemutatta, hogy az ajánlások akkor is fenntartják a céget, amikor (pl. egy recesszióban) sok más eszköz kudarcot vall. Nem volument hoz, de folyamatos biztos bevételt eredményez, mint ahogy a vitaminok sem izmossá teszik az emberi szervezetet - hanem ellenállóvá.
Dr. Tóth Ágnes a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola marketing és kommunikációs igazgatója és Dr. Papp-Váry Árpád a BKF marketing tanszékének vezetője a BKF marketingjén keresztül mutatták be, hogyan lehet marketingezni egy olyan nehéz iparágban, mint a felsőoktatás. Például sikerrel alkalmazzák, hogy a leendő hallgatók nyílt napok segítségével kipróbálhatják, belekóstolhatnak, a képzésekbe.
Valamint igyekeznek elérni, hogy a leendő diák minél több időt töltsön a „Velük", ezért márkázott ajándéktárgyakkal, mint egy toll, vagy stresszlabda igyekeznek szem előtt lenni a döntés pillanatában.
Wolf Gábor a második nap nyitóelőadásában bemutatta, hogyan javítható a reklámszövegek hatékonysága az érzelmekre való hatáson keresztül. Gyakorlatias technikákat adott át, amik segítségével a vevőkben előidézhetők olyan érzelmek, mint a boldogság, a düh, a félelem, a frusztráció vagy éppen a büszkeség.
Jagodics Rita marketing szakértő előadásában arra az esetre mutatott stratégiát, amikor csökken a bevétel, vagy megnő az értékesítési ciklus ideje, mint a válság esetén is. Ilyenkor bizalmatlanná válnak a vevők, egyre tudatosabbá válnak, kétszer is meggondolják mire költenek. Ekkor a cégek többsége lecsökkenti az árakat, azonban ez nem jó stratégia. A jó megoldás belépő termékeket, azaz az eredeti kínálatba illő, de alacsonyabb árú portékákat kell kifejleszteni, amivel könnyebben lépi át a bizalmi gátat a vevő.
Barazsy Ákos a „Kulcsszó: Google AdWords" szerzője olyan technikákat ismertetett, amivel a Google AdWords kampányok eredményei jelentős mértékben emelhetők. Ákos az előadásában nem csak fejlett technikákat mutatott be, de egyszerű, gyakorlatias trükköket is, mint például azt, hogy tegyünk mobilszámot a hirdetésbe, mert sokan úgy hívják fel a számot, hogy nem kattintanak a hirdetésre.
Weiser István (webvizio.hu) az online videók alkalmazási területeit mutatta be egy hetvenezer feliratkozót szerző vírusmarketing videó kampány bemutatásával. A sikeres vírusvideó legfontosabb ismérvei, hogy témája aktuális, megosztó és egyedi, valamint hogy a videó egyetlen célt kell, hogy szolgáljon.
Földi Zsuzsa (Intren.hu) előadásában a közösségi média alkalmazásáról beszélt az ügyfélszerzésben. Mint elmondta, a közösségi média üzleti célú alkalmazása most még gyerekcipőben jár. Aki viszont most elkezdi és jól csinálja, könnyen az iparága meghatározója lehet e területen. Azonban óvva intett: ne essünk át a ló túlsó oldalára, ne fordítsunk túl sok időt a közösségi médiára. Napi fél-egy óra átlagosan bőven elegendő.
Az Év Marketingese Díj nyertese: Varga Zoltán
A konferencián rendezett döntőben öt, sikeres cégvezető szerepelt. A versenyzők tíz perces prezentációjukban saját sikeres marketing stratégiájukat mutatták be, hogy a példájukból minél többen tanulhassanak.
A konferencián közönségszavazással döntöttek a Marketing Commando által alapított „Az Év Marketingese" díj odaítéléséről. A győztes Varga Zoltán az Első Magyar Bútorüzlet Hálózat (www.butorhalozat.hu) megalapítója lett. Prezentációjában azt mutatta be, hogyan segítettek felvenni a versenyt a magyar bútorüzleteknek a külföldi versenytársakkal szemben. Varga Zoltán elmondta, hogy az Első Magyar Bútorüzlet Hálózat 2009 májusában alapította meg Szegeden. Mára több mint negyven üzlet csatlakozott a kezdeményezéshez, melynek célja, hogy felvegye a versenyt a külföldi bútoráruházakkal, és visszahódítsák a vásárlókat.
A Marketing Commando által életre hívott Év marketingese díj arra hivatott, hogy évről-évre kiemelje, megjutalmazza és bemutassa azokat a kis- és középvállalkozókat, akik gyakorlatias, ötletes, eredményes marketing programokkal érnek el sikereket. A pályázat a Marketing Commando ügyfelei között került meghirdetésre, mintegy 5000 vállalkozás számára. Az Év Marketingese két fordulóban kerül kiválasztásra: az első fordulóban a pályázatokat a Marketing Commando tanácsadóiból álló zsűri minősíti, majd az második fordulóban, a Marketing Szuperkonferencián a továbbjutott pályázók mutatják be a pályázati anyagukat. Majd a résztvevők egyszerű szavazással választják meg az Év Marketingesét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.