Több csatornával is bővítheti portfólióját a TV2 – információink szerint ezt a héten jelentik be a Media Hungary konferencián. A DTV News szakmai portál úgy tudja, hogy kilenc új csatornanévre is védjegybejelentést tettek. Ezek között lehetnek humoros, szórakoztató, valamint szappanoperákra „szakosodott”, illetve zenei csatornák. Azt még nem lehet tudni, hogy ezek közül valójában hány és mikor indul el. Eddig nem érkezett csatornaregisztrációs kérés a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz – erről tájékoztatta a Világgazdaságot a hatóság. (A csatornaindítást hatósági regisztráció, bejelentés előzi meg.)
Az új csatornák indításának szándéka nem okozott meglepetést, hisz miután Andy Vajna cége megvásárolta a TV2-t, Dirk Gerkens vezérigazgató egyből jelezte, hogy bővíteni kívánják a csatornacsomagot, amely jelenleg a TV2 mellett a SuperTV2-ből, a FEM3-ból és a PRO4-ből áll. A cél az össznézettség és ezáltal a reklámbevételek gyarapítása.
Korábban arról szóltak a piaci információk, hogy a TV2 esetleg csatornákat vásárolna, egyebek között a Sláger TV-t és a Story-csatornákat szemelték ki, de azok tulajdonosai elzárkóztak a felvásárlási szándéktól. Ezek után dönthetett úgy a TV2 vezetése, hogy a piacon lévő tematikus adók megvétele helyett saját maga indít újabb csatornákat. Ez a megoldás időigényesebb és költségesebb, mint egy bejáratott brand esetleges újrapozicionálása. Úgy tűnik, ez sem okoz gondot a TV2-nek. A Világgazdaság úgy tudja, hogy a TV2 az utóbbi időben jelentős tartalom (például filmek) felvásárlásába fogott, és ezzel jól fel is hajtotta az árakat.
Jelenleg mintegy 110 magyar nyelvű televíziócsatorna közül válogathatnak a nézők, és bár a nagy adók – élükön az RTL Klub – tartják magukat, a kábelesek jó ideje tartó térhódításának köszönhetően fokozatosan veszítenek pozíciójukból. Egy ideje már nem a fő csatornák, hanem a csatornaportfóliók versenyeznek egymással. Az RTL Klub is egy nyolc csatornából álló portfólióval van jelen a piacon, és vélhetően ezzel konkurálna a TV2.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.