Szervezeti változások, finomított célcsoportok, új műsorok: tegnap volt egy éve, hogy elindult az Origo Zrt. két tematikus tévécsatornája, a LifeNetwork és az OzoneNetwork, az évforduló apropóján Vaszily Miklós, az Origo Zrt. vezérigazgatója, valamint Hámori Barbara, a szórakoztató tartalmak igazgatója beszélt a Világgazdaságnak az adókkal kapcsolatos eddigi tapasztalatokról, illetve a jövőbeni tervekről.
Az eddig eltelt időszak egyik jelentős eredményének tartja Hámori Barbara, hogy mára a két adó megtalálható a legfontosabb kábelszolgáltatók – a
T-Kábel, a UPC, a Fibernet, a PR Telecom –, valamint még 30-40 kisebb kábelszolgáltató kínálatában. „Az első egyéves célszám az volt, hogy a tévék elérjék a teljes piaci lefedettség egyharmadát, ez a LifeNetwork esetében teljesült, hiszen ma közel 1,3 millió háztartásban fogható. Az OzoneNetworknél pedig, amely rétegtelevíziónak számít, azon dolgozunk, hogy jövőre elérjük az egymillió háztartást” – mondta. Nézettség tekintetében a programigazgató kiemelte a LifeNetwork teljesítményét, amely a 33 százalékos lefedettség ellenére a 18–49 korosztályban átlag 0,45 százalék körüli közönségarány volt az elmúlt időszakban, míg a női 18–49 szegmensben 0,75 százalék (forrás: AGB Nielsen Médiakutató Kft.). Ez a szám elmondása szerint a hasonló tematikájú, de kétszer akkora lefedettségű adók nézettségével vetekszik. A 85 ezer előfizetőt számláló Magyar Telekom IPTV-hálózatban pedig a LifeNetwork a legnézettebb tematikus adó, az OzoneNetwork pedig az ötödik legnépszerűbb.
A csatornák életében a közelmúltban komoly szervezeti változás ment végbe, augusztus végével távozott az Origótól Koltai Péter tv- és termékmenedzsment-igazgató, illetve a mene-
dzsment néhány másik tagja is. Az átalakításról lapunknak Vaszily Miklós elmondta, hogy a 2009-ben újonnan indult tévéüzletággal kapcsolatban az volt az elképzelésük, hogy működése első egy évében szeparáltan tartsák azt az Origo többi tevékenységétől, annak érdekében, hogy összerázódjon az új csapat. „Ugyanakkor a terv az is volt, hogy a tv-üzletágnak a három képernyős stratégia mentén be kell illeszkednie az Origo Zrt. funkcionális működési rendjébe az első év után, ez történt meg most nyáron. Az integráció pedig néhány párhuzamos pozíció, döntési szint megszüntetésével járt” – tette hozzá Vaszily Miklós, aki azóta egyúttal a tévék irányítását is ellátja. Véleménye szerint többek közt a hatékonyabb működés révén – a kábelszolgáltatókkal történő, a lefedettségük további növelésére irányuló őszi tárgyalásaik függvényében – a tévécsatornák a jövő évben már kitermelhetik saját költségeiket, azaz optimális esetben üzemi szinten már eredményesek lehetnek.
A terveikkel kapcsolatban Hámori Barbara közölte: változni fog az adók tematikája. „A LifeNetwork elindult az életmódtól egy kicsit általánosabb, női, szórakoztató irányba. Hasonló várható az OzoneNetworknél is, ahol a klímával és környezettel kapcsolatos tartalmak mellett megjelennek az inkább férfiaknak szánt szórakoztató műfajok” – mondta. Hozzátette: úgy tudják még jobban növelni a két csatorna nézettségét, hogy tovább differenciálják a tematikájukat. NM
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.