Az adatokból az is kiolvasható, hogy az országos, földi sugárzású tévék reklámbevétele 2009-ben 48,105 milliárd forint volt, míg az egyéb – jellemzően tematikus – csatornákhoz 11,849 milliárd folyt be a reklámozóktól. Ez azt jelenti, hogy a tematikus televíziók 10,4 százalékos bővülést értek el, míg a földi sugárzású adóknál 20,85 százalékos visszaesés figyelhető meg. A tematikus televíziók száma mára elérte azt a kritikus tömeget, amely már érdekessé tette őket a reklámozók számára – mondta Málnay B. Levente, a MEME elnöke. Egy-egy ilyen speciális közönséget megcélzó adónak azonban nem feltétlenül növekszik a reklámbevétele, hiszen a pénz évről évre egyre több csatorna között oszlik meg – tette hozzá.
A televíziók reklámspotokból származó bevétele 57,5 milliárd forint lett, a szponzorációból 2,5 milliárd folyt a műsorszolgáltatók kasszájába. Az előbbi 15,5 százalékos visszaesést jelent, az utóbbi esetében 29 százalékkal kevesebbet realizáltak a televíziók. (Tavaly a rádiók nem szolgáltattak reklámbevételi adatokat a MEME számára a rádiós piacon történt átalakulások miatt.)
Az elektronikus reklámtorta meghatározásánál a műsorszolgáltatók egyesületének tagjai a reklámspotokból és a szponzorációból származó, ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett bevételeket vették figyelembe, így az összesítés nem tartalmaz olyan egyéb bevételi forrásokat, mint az emelt díjas telefon és SMS, valamint a rendezvények és a „merchandise-eszközök” (saját márkás árucikkek). Csak a tényleges pénzmozgást igénylő bevételekről van szó, s a bartertranzakciók sem jelennek meg – közölte Németh Valentin, a műsorszolgáltatók eredményeit összesítő Ernst & Young szenior tanácsadója. AP
„Erre az eredményre számítottunk, ugyanis a piac a hivatalos eredmények napvilágra kerülése előtt 15–20 százalék közötti visszaesést prognosztizált. Hisszük, hogy nagyon jó befektetés televízióban reklámozni, és erre a hazai csatornáknak büszkének kell lenniük. Ezt a hirdetők minden bizonnyal fel is ismerik, és esetleg más büdzséből csoportosítanak át reklámra költhető forintokat. A múlt év a hirtelen reakciók esztendeje volt: a külföldi központokból utasították a hazai egységeket az óvatosságra és a reklámbüdzsé visszavágására. Bízom benne, hogy ez az év arról fog szólni, hogy az illetékesek kicsit megállnak, tudatosabban terveznek, valamint a megszokottól eltérő, radikális döntéseket hoznak. Ha ez megtörténik, akkor a tévék ennek a nyertesei lehetnek.”
Mezriczky László, a Magyar Reklámszövetség elnöke
„Az várható volt, hogy a gazdaság szűkülése komolyan érinti az elektronikus reklámpiacot is, így az eredmények megfelelnek a piaci szereplők konszenzusának. Mi valójában nem a reklámok visszatérését várjuk a piacra, inkább továbblépésről, a gondolkodásmód megváltoztatásáról lehet szó. Sok helyen hallani, hogy a gazdaság struktúrája új irányt vesz, ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy visszatérhetünk a válság előtti méretekhez. Nagyon fontos, hogy a szegmentáció egyre erősebben jelenik meg a televíziós piacon, ezt mutatja a tematikus csatornák növekvő száma is. A megbízók éppen a megfogható és megfogalmazható szegmenseket, az újabb és célzott kommunikációs eszközöket keresik a piacon. Ez a tendencia látszik folytatódni a televíziók, de a többi reklámhordozó esetében is.”
„Erre az eredményre számítottunk, ugyanis a piac a hivatalos eredmények napvilágra kerülése előtt 15–20 százalék közötti visszaesést prognosztizált. Hisszük, hogy nagyon jó befektetés televízióban reklámozni, és erre a hazai csatornáknak büszkének kell lenniük. Ezt a hirdetők minden bizonnyal fel is ismerik, és esetleg más büdzséből csoportosítanak át reklámra költhető forintokat. A múlt év a hirtelen reakciók esztendeje volt: a külföldi központokból utasították a hazai egységeket az óvatosságra és a reklámbüdzsé visszavágására. Bízom benne, hogy ez az év arról fog szólni, hogy az illetékesek kicsit megállnak, tudatosabban terveznek, valamint a megszokottól eltérő, radikális döntéseket hoznak. Ha ez megtörténik, akkor a tévék ennek a nyertesei lehetnek.”
Mezriczky László, a Magyar Reklámszövetség elnöke
„Az várható volt, hogy a gazdaság szűkülése komolyan érinti az elektronikus reklámpiacot is, így az eredmények megfelelnek a piaci szereplők konszenzusának. Mi valójában nem a reklámok visszatérését várjuk a piacra, inkább továbblépésről, a gondolkodásmód megváltoztatásáról lehet szó. Sok helyen hallani, hogy a gazdaság struktúrája új irányt vesz, ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy visszatérhetünk a válság előtti méretekhez. Nagyon fontos, hogy a szegmentáció egyre erősebben jelenik meg a televíziós piacon, ezt mutatja a tematikus csatornák növekvő száma is. A megbízók éppen a megfogható és megfogalmazható szegmenseket, az újabb és célzott kommunikációs eszközöket keresik a piacon. Ez a tendencia látszik folytatódni a televíziók, de a többi reklámhordozó esetében is.”-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.