Ez derült ki a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2009-re vonatkozó becsült nettó reklámköltési adataiból, amelyeket tegnap hoztak nyilvánosságra a Napi Gazdaság által szervezett Célkeresztben a fogyasztó című szakkonferencián.
Skriba Judit, az MRSZ ügyvezetésének tagja a konferencián elmondta, hogy az elmúlt tíz évben tavaly fordult elő először, hogy nem nőtt a reklámtorta. Hozzátette: a legjobban a rádió, a közterület reklámbevételei zuhantak, mindkét esetben nagyjából harmincszázalékos volt a visszaesés. Szintén jelentős, de az előbbieknél néhány százalékponttal kisebb mértékben csökkentek a nyomtatott sajtó hirdetési bevételei. A televíziós reklámpiacon 16,5 százalékos volt a visszaesés, míg az interneten és a mozikban a válság dacára bővült a piac.
„Az, hogy a rádiós reklámpiac szenvedte el a legnagyobb visszaesést, nem csupán a válságnak, hanem néhány sajátos hazai tényezőnek is köszönhető” – mondta Skriba Judit, utalva a két korábbi nagy kereskedelmi rádióadó megszűnésére, és az újak indulására.
Ezzel egyetértett Földes Ádám is, az Est Media Group (EMG) kereskedelmi igazgatója, a Danubius Rádió volt vezérigazgatója, aki szerint az új adók november 19-i indulását megelőző bizonytalanság miatt a hirdetők kivártak a piacon, ennek pedig az lett az eredménye, hogy az év végére tervezett rádiós költéseik végül nagyrészt nem kerültek át az új csatornákhoz. Ezt az el nem költött összeget ráadásul a többi rádiócsatorna sem tudta teljesen felszívni. „Pedig hagyományosan a november és a december számít a két legfontosabb hónapnak a rádiós reklámbevételek tekintetében” – mondta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.