A társaság az idén további lépéseket tett és tesz az optimalizálás irányába. Ez most, a kereslet szűkülésének időszakában azt jelentette, hogy több töltőállomáson is „bevezette az éjszakai zárást". (Jellemzően este tíz és reggel hat között tartanak zárva ezek a töltőállomások), és tavaly óta bezárt 3 töltőállomást. (177 kútjával az OMV a negyedik legnagyobb hazai üzemanyag-kiskereskedő.) Müller Zsolt azonban hangsúlyozza, hogy ezek a piaci igények változásaira adott válaszok voltak. Csak ott csökkentette a cég a nyitvatartási időt és ott zárt be töltőállomást, ahol a kereslet ezt indokolta, a döntés pedig nincs összefüggésben a dohánykereskedelmi változásokkal. „Az OMV tőkeerős, eredményes cég, elegendő forrása van a kedvező lehetőségek kihasználására. A cég ugyanakkor folyamatosan optimalizálja az erőforrásait” – szögezte le.
Kérdésünkre Müller Zsolt az iparűzési adó kedvezőtlen változását emelte ki azon körülmények közül, amelyek leginkább hátráltatják cége működését. A változás leginkább a nagy forgalmú cégeket sújtja, és csökkenti a beruházási kedvet. „A legfontosabb kedvező körülménynek az OMV csoport tőkeerejét és régiós jelenlétlét tartom. Az OMV a régió egyik legerősebb cégcsoportja, amely biztosítja, hogy az OMV Hungária minden döntését jövedelmezőségi szempontok határozzák meg, és hogy a forráshiány, mint kényszer, ne jelenjen meg az életünkben" – jelentette ki.
Az elmúlt időszakban több szolgáltatását is fejlesztette az OMV. Korszerűsítette az autómosóit, a töltőállomásaira telepítette a gyorsan népszerűvé vált Pick Pack Pontokat (csomagkézbesítői helyeket). Hamarosan bevezeti a saját webshopját, amelynek a töltőállomásaink lesznek az átvevőhelyei. Ezekkel a kereslet pozitív irányú változásait használná ki.
Müller Zsolt tájékoztatása szerint az OMV mindig is arra törekedett, hogy a lehető legrövidebb időn belül reagáljon a piaci árak változásaira. Erre most azért van szükség, mert a Mol néhány hónapja átállt arra, hogy nagykereskedelmi árait hetente akár kétszer is módosíthatja. Korábbi értesülésünk szerint más kiskereskedők üzletpolitikájához is közel állt a Mol lépése. Többek között az AGIP is naponta felülvizsgálja árait. Ebből persze a naponkénti ármódosítás nem következik, a lehetőség azonban adott.
A trafiktörvény sem jön jól
A dohánytermékek értékesítésének átalakítása nem hagyja érintetlenül az OMV-t sem. A társaság ugyan a töltőállomások tulajdonosa, azonban azok üzemeltetését alvállalkozók végzik. Közülük információink szerint sokan pályáztak a dohánykoncessziókért, azonban csak kis részük indult sikeresen a tenderen. A társaság képviselője egy korábbi konferencián úgy nyilatkozott, hogy az OMV-nek nyitottnak kell lennie arra, hogy új, a trafikpályázaton sikerrel szereplő vállalkozókkal kössenek szerződést. A vállalat számára egyébként komoly feladatot jelent majd a váltás, hiszen egyrészt segíteni kell a régi, dohányértékesítési jogot elveszítő partnereiket a tevékenység befejezésében, illetve az újakat a megkezdésében. Lapunk úgy tudja, hogy a dohányáruk forgalmazására szolgáló helyiség kialakítását az OMV vállalja majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.