Miután tavaly a ruházati kereskedelem 11 százalékos bővülése mellett a piaci szereplők száma közel ötszörösére nőtt, a Griff Gentlemen's Rt. stratégiaváltás mellett döntött - jelentette be Sütő Zoltán, a cég elnök-vezérigazgatója egy tegnapi sajtótájékoztatón. A férfiruházati cikkeket gyártó és forgalmazó társaság a bevásárlóközpontokra összpontosít, ezért bezárja legnagyobb, Nyugati téri áruházát (VG, 2004. december 7.). A hálózat többi kisebb üzlete változatlanul működik tovább. Mivel a tavaly lebonyolított reklámkampány sem lendítette fel a vártnak megfelelően a négyszintes bolt forgalmát, az épület bérbeadása mellett döntöttek. A 2400 négyzetméteres áruháznak 1995 óta félmillió vásárlója volt, s a tíz év alatt ötmilliárd forintos árbevételt hozott a 2003-ban 2,4 milliárd forintos forgalmat elért Griff csoportnak. A cégvezető szerint a fogyasztók zöme jelenleg plázákban vásárol, ezért inkább kisebb eladóterű üzletekre van szükség. A Nyugati téri áruház ezért a MOM Parkba költözik, így a cégcsoport tizennégy üzletének többsége már ilyen bevásárlóközpontokban található.
A vállalat új piacokat is keres: távol-keleti pénzügyi befektetőkkel tárgyalnak arról, hogy két kínai nagyvárosban is Griff-márkaboltot nyitnak. A társaság már összeállított és elküldött egy kollekciót a befektetőknek, jelenleg a visszajelzésre várnak.
A tervek szerint a Kínában forgalmazott öltönyöket a budapesti gyárban varrnák és innen szállítanák. Sütő Zoltán hozzátette: az ázsiai terjeszkedésnél franchise-rendszer létrehozása is szóba jöhet. (ThG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.