Ezt a Szerviz 4+ programot – próbaképpen, szűkebb szolgáltatási körrel, – tavaly hirdették meg a márkák, és szolgáltatást igénybe vevő mintegy 12 ezer autós harmada volt a korábban már elpártolt, de emiatt újra visszatért ügyfél.
Az ügyfélbarát program létrehozására valószínűleg azért kényszerült a Porsche Hungaria, mert a - szakmában általánosan tapasztalható módon - a válság elmúlt két éve alatt a szervizekből elbocsátott szerelők minden szakmába vágó munkát elvállalnak, elszívják a munkát. A hitelekből felépített szervizek a forgalom vészes esése miatt alig termelik meg a melegvízre valót, ezért – és ez márkától független – tulajdonképpen abban érdekeltek, hogy minél több pénzt vasaljanak ki az ügyfelekből. Ez a sajnálatos jelenség azonban nem csupán az autószervizek jellemzője: ugyanez a helyzet még a mosógépszervizeknél is.
Szinte minden termékkör szakszervizeiben tapasztalható, hogy a nagydumás behízelgő modorú munkafelvevő szemrebbenés nélkül rábeszéli a hozzá nem értő kuncsaftot olyan alkatrész cseréjére, aminek semmi baja. Mindennek azonban híre megy, és ha azt a hibát egy "maszek" 20 ezerért elhárítja, amit a szakszerviz hetvenért vállal, a fogyasztót már nemigen érdekli, kap-e számlát, vagy nem. Nem csoda hát, ha az autóimportőrök országszerte minél több ügyfelet szeretnének visszacsábítani a márkaszervizekbe.
Részletek a hétfői Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.