A múlt hét végén rövid ideig az RTL Csoport és a közmédia weboldalai elérhetetlenek voltak a UPC ügyfelei számára. Az ügy múlt csütörtökön robbant, és másnap délután már visszaállt a régi helyzet, azonban az érintett felek igen eltérő magyarázatokkal álltak elő. A UPC egyszerű műszaki problémaként tálalta az esetet, a társaság közlése szerint az adatforgalmuk optimalizálását célzó változtatást hajtottak végre, a problémát pedig az okozta, hogy az érintett médiacégek oldalainak kiszolgálói részéről nem történt meg az adatforgalom átterelése megfelelő tranzitútvonalakra. Bár a kábelcég nem nevesítette közleményében, egyértelműen az Externet Nyrt.-re gondolhattak, amelynek szolgáltatásán keresztül érhetők el a két médiacég online tartalmai. A helyzet azonban korántsem ilyen egyszerű.
Nagyjából másfél éve a Liberty Global, a UPC anyavállalata úgy döntött, hogy módosítja, milyen díjkategóriában szerepel a BIX-ben (Budapest Internet Exchange – budapesti adatcserélő központ), ezt követően pedig megszűnt az a kötelezettsége, hogy ingyen és jó minőségben biztosítsa más cégek számára az online forgalom kicserélését. Vagyis ha felmondják a szerződésüket egy másik szolgáltatóval, az utóbbi vállalkozás a BIX-en keresztül már nem tudja eljuttatni a forgalmat a hálózatukra a régi módon. Erre jelenleg három alternatívája van, vagy drága és jó minőségű nemzetközi internet kapcsolatot vásárol, vagy olcsóbb, gyengébb minőségűt, illetve közvetlen adatkicserélésben is megállapodhatnak a felek, azonban ennek is lenne plusz költsége.
A múlt heti esetben az Externet nyilván nem volt hajlandó arra, hogy az eddigiekhez képest többletköltséget jelentő megoldást válasszon, ráadásul ezt tulajdonképpen egyedüliként kellett volna megtennie a BIX-en jelenlévő cégek közül. Nem véletlen, hogy a társaságnál egy egészen más megközelítésből látták a helyzetet, és a UPC lépése kapcsán a netsemlegesség kérdését vetették fel.
Védik a fogyasztókat
Az NMHH közlése szerint a hatóság elnökének múlt hét csütörtökön bejelentett és augusztus 1-jén hatályba lépő, az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló új rendelete kitér a UPC-s szolgáltatás-leálláshoz hasonló esetekre is. Az új rendelet célja, hogy átláthatóbb szabályozási környezet alakuljon ki a hírközlési piacon az egyéni szerződések módosításai kapcsán és növelje a fogyasztók tájékozottságát a szolgáltatók számára előírt kötelező tájékoztatás révén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.