A nemzetközi trendekhez hasonlóan 2009-hez képest az idén hazánkban is jelentősen javult a magyar cégek reputációja. 2010-ben második alkalommal végezte el a B&P Braun & Partners Magyarország a Reputation Rating felmérést, amelynek eredményeképpen összeállt a legnagyobb magyarországi vállalatok reputációs rangsora. Az elemzett öt dimenzió súlyáról társadalmi párbeszéd segítségével döntöttek az érintettek. Az eredmények alapján elmondható, hogy az érintettek értékvilága jelentősen változott az előző évhez képest.
Tovább nőtt a hitelesség eddig is kiemelt szerepe, így a reputáció közel harmadát ez a tényező határozza meg. A második legfontosabb dimenzió a leadership lett, amely idén nagyobb hangsúlyt kapott, mint a vállalati polgárság. Fontosabbá vált tehát, hogy az érintettek benyomása szerint a cég rendelkezik-e hosszú távú vízióval és jövőképpel, biztos pénzügyi háttérrel, valamint szektorában vezető szerepet tölt-e be. Némileg visszaesett a vállalati polgárság fontosságának megítélése, a válság hatására kismértékben háttérbe szorult.
„Amellett, hogy 2010-ben tavalyhoz képest jelentősen javult a magyar cégek reputációja, a hazai cégek hitelesebbnek is bizonyultak külföldi hátterű versenytársaikhoz képest. Tavaly még nem volt magyar cég az első három helyezett között, idén viszont kettő is felkerült a dobogóra – a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt., valamint a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. Ez a tendencia megegyezik a nemzetközi trendekkel, amelyek szintén a hazai vállalatok erőteljesebb reputációját igazolják” – mondta el Iglódi Csaba, a B&P Braun&Partners Reputation üzletágának vezetője.
Emellett a Reputation Rating hitelesség dimenziójában különösen jól szerepeltek a magyarországi cégek. A legjobb tíz között négy tradicionálisan magyar vállalat szerepel: a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt., a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., az OTP Bank Nyrt., valamint a Pick Szeged Zrt. A hazai cégek működésének, valamint vezetésének hitelessége tehát kiemelkedő, amely már jelenleg is, a jövőben pedig még inkább fontos tényező lehet az érintettek bizalmának megőrzésében, valamint újbóli megszerzésében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.