BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Joghurttól tejszeletig - Itt a "legarcátlanabb hazugság" díj

Több tízezer fogyasztó adta le szavazatát arra a felmérésre, amelyen átlagos németországi vevőket kérdeztek arról, hogy szerintük melyik termék állítja a legnagyobb hazugságot. A lista élén a Ferrero Tejszelet végzett.

A „Legarcátlanabb hazugságnak” járó díjat a Ferrero által gyártott hazánkban is kapható Tejszeletnek ítélték oda a németországi szavazók a Foodwatch élelmiszerelbiztonsággal foglalkozó civil szervezet által készített online felmérésben. Az interneten mintegy 51 ezren – a válaszolók 43 százaléka – gondolta úgy, hogy a Ferrero állítja a legnagyobb hazugságot, míg a második helyen a Danone Activia joghurtja, a harmadik helyen pedig a a Storck Nimm2 elnevezésű gumicukor végzett. A az utolsó két helyen egy  - Németországban kapható – kolbászfajta és uborka végzett.

A szavazáson összesen 117688-an adták le a voksukat a szervezet által előre kiválasztott öt termék közül. A Foodwatch-kampány vezetője Anne Markwardt szerint egy Tejszelet több cukrot, zsírt és kalóriát tartalmaz, mint egy szelet csokoládétorta. Miközben a gyártó úgy állítja be reklámjaiban a termékek, mint egy egészséges, könnyű harapnivalót.

Markwardt szerint az ilyen félrevezető kampányokkal a vállalatok részben felelősek a gyermekkori elhízásért. Németországban például a gyerekek 15 százaléka számít túlsúlyosnak. Az eredményt a Ferrero németországi vállalata nem kívánta kommentálni.

A fogyasztók május 16 és június 16 között adhatták le voksukat az abgepeist.de honlapon. A "Legarcátlanabb hazugság" - címet tavaly a joghurtokról híres Zott kapta a Monte Drink joghurtitalért. Míg 2009-ben a Danone Activia joghurtja kapta a legtöbb negatív véleményt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.